Economia

generalitat

agència tributària

La Generalitat presenta els serveis de tramitació tributària de l’ATC i de Protecció Social

Salvadó i Ginesta expliquen el sistema de gestió del Govern davant dels batlles de l’AMI i l’ACM

El secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, i el secretari d’Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, s’han reunit aquesta tarda amb més d’un centenar d’alcaldes de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i de l’Associació de Municipis per a la Independència (AMI) en un acte en el que també han participat els presidents d’ambdues entitats, Miquel Buch i Neus Lloveras, respectivament. L’objectiu de la trobada ha estat presentar els serveis que el Govern ofereix, a través de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) i la Direcció General de Protecció Social, com a tramitadores de serveis tributaris. Això vol dir, gestionar i centralitzar el pagament dels impostos estatals –IRPF, IVA i Impost de Societats- i les cotitzacions de la Seguretat Social que les administracions públiques de Catalunya i els ens locals han de pagar a l’Estat, d’acord amb la legalitat vigent.

Segons càlculs del Departament de Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, si els ens locals (ajuntaments i les seves empreses públiques, consells comarcals i diputacions) se sumen al programa que el Govern va posar en funcionament al juliol, la Generalitat podria gestionar el pagament de 1.500 milions d’euros anuals – entre d’IRPF i aportacions a la Seguretat Social-. Una xifra que s’elevaria a entre 5.000 i 6.000 milions d’euros si s’inclou la Generalitat i tot el seu sector públic (empreses públiques i organismes autònoms), així com les universitats de Catalunya que voluntàriament vulguin adherir-s’hi.

700 entitats del sector públic de la Generalitat a l’octubre

El passat mes d’abril, el Govern va aprovar el Programa d’homogeneïtzació dels processos i mecanismes interns de tramitació dels tributs i les cotitzacions socials que les administracions públiques de Catalunya i les seves entitats del sector públic ingressen a l’AEAT i a la Tresoreria General de la Seguretat Social. La finalitat és optimitzar, homogeneïtzar i simplificar aquests procediments, que actualment es realitzen de forma individual i dispersa, en l’àmbit dels pagaments d’impostos i de les cotitzacions socials per guanyar en eficiència.

Des que es va posar en marxa aquest Programa, el passat mes de juliol, i a data d’avui, ja s’hi han sumat més d’una vintena d’entitats com ara l’Incasòl, Infraestructures.cat, l’Agència Catalana de la Joventut, ACC1Ó, l’Institut de Seguretat Públic de Catalunya o l’Hospital Clínic, entre d’altres. La previsió és que a partir de l’octubre aquest nombre arribi a 700 entitats del sector públic o empreses vinculades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.