Gran angular

Segell català en el Mobile

Més de cent empreses han estat presents en el MWC i 32 ‘start-ups’ han participat activament en el 4YFN

Inology, una empresa informàtica amb seu central a Terrassa i delegacions a Espanya i Portugal, va presentar durant el Mobile World Congress (MWC) l’aplicació mòbil Tickelia, una solució integral per administrar les despeses de desplaçaments i dietes a les empreses, i que s’encarrega, a més, d’obtenir la factura dels tiquets processats per recuperar l’IVA.

Perspectiva, l’empresa d’enginyeria d’Alella, amb seus a Madrid i São Paulo, va presentar una nevera intel·ligent per transportar mostres de sang. A través de tecnologia wi-fi, bluetooth i radiofreqüència, el dispositiu permet controlar la temperatura a distància per garantir el bon manteniment de les mostres i saber en tot moment la seva localització.

Tickelia o Perspectiva han estat dues de les 102 empreses catalanes que enguany han participat en el MWC, celebrat entre el 26 de febrer i l’1 de març a la Fira de Barcelona-Gran Via, a l’Hospitalet de Llobregat, un esdeveniment mundial on any rere any la innovació feta a Catalunya incrementa la seva presència.

De les 102 empreses catalanes que van participar en el Congrés, 73 es van ubicar en els 1.000 m² habilitats per la Generalitat a través de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital i ACCIÓ, l’agència de la Generalitat per a la competitivitat de l’empresa, organitzades en els tres Estand Catalonia, ubicats a la part central del Congrés, amb 46 empreses; l’App Planet, amb 16 empreses; i l’espai Drones, que va acollir 12 empreses més. També van ser presents els quatre centres tecnològics catalans acreditats amb el segell Tecnio d’ACCIÓ: Eurecat, el Centre de Visió per Computador (CVC), la Fundació i2CAT i el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC).

Entre el més destacat.

Per tercer any consecutiu, l’empresa catalana Icar, una companyia tecnològica de Cerdanyola del Vallès comprada fa quatre mesos per la californiana Mitek, va ser l’encarregada de verificar la identitat de manera digital dels 107.000 visitants del certamen. “Tecnològicament, la solució que ofereix Icar és la millor en lectura de documents d’identitat d’arreu del món i de la seva certificació d’autenticitat”, explica Xavier Codó, vicepresident de l’empresa per a l’Estat i Llatinoamèrica.

Icar va néixer el 2002, com una spin-off del Centre de Visió per Computador, de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els seus principals clients es troben en el sector de les finances –els principals bancs espanyols i llatinoamericans– i de les telecomunicacions. La integració d’Icar a Mitek –que compta entre els seus clients el 95% de les entitats bancàries dels EUA– “reforça la nostra posició global en la verificació digital de la identitat”, indica Codó.

Cal destacar el creixement de Tappx, empresa dedicada a la promoció i monetització d’aplicacions mòbils, de la qual ja en vam parlar a L’Econòmic el maig del 2017 (www.leconomic.cat/article/1137695). Enguany es presentava al MWC amb un estand propi de considerables dimensions, després d’haver tancat el 2017 amb el doble d’usuaris (ha passat dels 11.000 als 21.000 usuaris), d’incrementar la plantilla des dels 14 als 42 empleats i ampliar el mercat a la Xina.

El MWC va ser també l’indret escollit per presentar diversos projectes basats en la tecnologia 5G, com el liderat per l’Hospital Clínic de Barcelona, que permetrà operacions teledirigides a través d’un quirofan connectat; el conveni signat entre Acciona i el MWCapital per a l’ús del 5G en projectes industrials (maquinària de construcció sense conductor o logística automatitzada en plantes industrials); o la solució de connectivitat per a espais d’alta demanda, de Cellnex.

També el sector social va tenir presència al MWCapital, on es van presentar diversos projectes basats en les noves tecnologies, entre els quals va destacar el signat per Cellnex i la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya en l’àmbit de l’habitatge social. A través d’aquest acord, Cellnex equiparà sis habitatges per a col·lectius en risc d’exclusió amb les tecnologies de sensorització i connectivitat vinculades a la Internet de les Coses (IoT).

Projectes de futur.

A 4YFN (4 Years From Now), celebrat al recinte firal de Montjuïc, start-ups dels sectors de les TIC, la salut, el retail, el big data o la cultura digital, entre altres, van donar a conèixer les seves innovacions i van poder establir contactes amb inversors de tot el món. Més d’una trentena d’empreses catalanes hi van participar, 21 d’elles de la ma de Barcelona Tech City.

Dinbeat, que té cura de la salut de les mascotes; BraiBook, que converteix el llenguatge Braille en pdf, ePub i text; Flyshionista, per a compres impossibles entre particulars; o Defyu, la primera plataforma gratuïta de jocs esportius, són només alguns exemples dels quals en sentirem a parlar.

Un ecosistema de ‘start-ups’ consolidat

Més de 20.000 assistents van passar pel 4YFN, celebrat a Barcelona entre el 26 i el 28 de febrer passat, paral·lelament al MWC, en què van participar més de 600 start-ups –32 de catalanes i les incubadores Gamebcn i StartingLab– de 45 països, 600 inversors i 12 delegacions internacionals. Per als organitzadors, l’edició d’enguany ha reconegut els “herois locals”, emprenedors que han desenvolupat els seus projectes a Barcelona amb el suport de 4YFN. Boxmotions, un concepte intel·ligent dels trasters tradicionals, ha estat el projecte guardonat en l’edició del 2018.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.