Empreses

Laboratorios Ordesa vol créixer gràcies a les adquisicions

La firma d'alimentació infantil mira d'impulsar el pla de diversificació amb la compra d'altres companyies

La firma destina un 3% de la facturació a R+D+I i també fa ‘innovació oberta'

Laboratorios Ordesa, un dels principals fabricants d'alimentació infantil, amb marques com la llet de continuació Blemil o els cereals Blevit aspira a créixer en tots els sentits. A partir d'ara la companyia es vol continuar fent gran per la via de les adquisicions. El seu conseller delegat, Joan Permanyer, ha explicat que per primer cop en la companyia s'han marcat l'estratègia de la compra d'altres firmes que els complementi i els doni vitamines en la seva aposta per la diversificació. Fins ara, i en els 73 anys d'existència, Laboratorios Ordesa ha agafat pes mitjançant el creixement orgànic, fins a convertir-se en una de les empreses de capital català més grans en alimentació infantil, amb una facturació de 123,8 milions d'euros i una plantilla de 289 empleats. Ara bé, amb la diversificació de les seves línies de negoci cap a nous productes i mercats, la via de creixement per a adquisicions aspira a convertir-se en un complement més per reforçar aquesta obertura.

La crisi i el creixement de la lactància materna va animar l'any 2010, a buscar noves vies d'ingressos per a la companyia dins el món infantil. Van aprofitar els seus coneixements del mercat per treure complements alimentaris com probiòtics, productes per millorar les defenses o per al trastorn de la hiperactivitat.

Tres anys després, la companyia es va obrir a un altre segment de la població, el de les dones, amb també complements vitamínics per a distintes etapes de la vida d'aquestes: des de l'embaràs fins a la menopausa, o també per a afeccions que pateix el sexe femení. I dels més petits Laboratorios Ordesa, va fer el salt al col·lectiu de gent gran amb complements alimentaris.L'última diversificació ha estat amb la dermocosmètica per a la atòpia infantil.

Tot i que el negoci central de Laboratorios Ordesa continua sent l'alimentació infantil, de fet ara com ara representa el 90% del total de la facturació, la forta diversificació de la companyia s'espera que faci rebaixar el pes dels seus productes estel·lars.

Segons Joan Permanyer, “la diversificació dels nostres productes en els últims anys ha estat clau per mantenir el creixement de la companyia”. De fet, gràcies a aquesta aposta més l'impuls a la internacionalització, en els pitjors anys de la crisi, l'empresa va estar capaç de mantenir la plantilla i fins i tot contractar més personal, especialment pel que fa a l'àrea comercial.

I tot això gràcies, també, al seu consolidat model de subministrament mixt. És a dir, que mentre a la planta que tenen a Sant Boi fabriquen els cereals infantils, l'oli acalòric i altres complements alimentaris, també produeixen semielaborats per a la indústria alimentària. Quant a les seves llets envasades, tot i que és Ordesa qui dissenya i desenvolupa les seves pròpies fórmules i les perfecciona a la seva planta pilot de Monells, subcontracta la producció a altres firmes. Amb aquesta filosofia de treball d'Ordesa Group, li dóna flexibilitat i alhora un estalvi dels costos fixos.

La R+D+I és l'altre puntal clau de Laboratoris Ordesa, amb una inversió anual del 3% de la facturació

Laboratorios Ordesa es va crear a Osca l'any 1943 per un farmacèutic local. Un any després uns empresaris catalans la van comprar i la van traslladar a Catalunya. Fins al 1988 va ser propietat de la Nutrexpa, i des de 2006, el 100% de l'empresa pertany a Josep Mª Ventura.
Facturació
123,8 M€
Treballadors
289
Any de fundació
1943


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Laboratorios Ordesa vol créixer gràcies a les adquisicions

Publicat a