Empreses

Petit Celler apropa el vi exclusiu

L'empresa de distribució inverteix 500.000 euros per habilitar un espai on poder beure copes de vi de luxe

Es podran tastar vins de 1.000 euros l'ampolla i també de 5 euros

“Volem ser el wine bar de referència al món en vins catalans i espanyols”, aquesta és l'ambiciosa aspiració que s'ha marcat Sebastián Lozano, propietari i alma mater d'El Petit Celler, una empresa de distribució de vins que posa en marxa a Barcelona el més gran wine bar de vins a copes que existeix a Europa. Aquest espai, ubicat en un apartat de la mateixa botiga de vins que tenen al carrer Beethoven, 8 de la capital catalana, permet tastar vins de més de 200 referències.

La seva singularitat és que, a més d'oferir una quantitat molt per sobre de la majoria de wine bars existents, inclou a més referències de vins exclusius que tenen un cost de més de 1.000 euros l'ampolla, com ara un Vega Sicilia, l'Ermita Priorat o Pingus. D'aquesta manera els apropa al públic que no pot o no vol gastar tants diners per una ampolla de vi però que pot gaudir-ne amb un tast o una copa per uns 60 o 90 euros. “Donem l'oportunitat de d'accedir a aquests vins a gent que no ho faria mai si hagués de comprar l'ampolla sencera. Ens mou doncs un afany per compartir”, explica Sebastián Lozano.

Ara bé, aquest no és un wine bar només de vins de luxe, el ventall és ben ampli. Es poden tastar també copes de referències que van des dels 2 euros el tast fins als més exclusius.

Aquest projecte, que ha suposat una inversió al voltant de 200.00 euros, vol aprofitar la tirada turística que té la ciutat de Barcelona per atreure amants del vi d'arreu del món i alhora donar l'oportunitat al consumidor local que vol aprofundir en el gaudi d'aquest beuratge

La nova aventura d'El Petit Celler és només un dels fruits del pla de creixement en el qual està immersa l'empresa de distribució de vins. Lozano va voler diversificar en altres iniciatives del món de l'hostaleria i a més a més té previst donar ales al negoci de la venda en línia

L'història d'El Petit Celler està molt lligada al seu fundador. L'any 1995, Sebastián Lozano va posar en marxa a Moià una botiga de vi per al públic en general que tenia poc més de 20 metres quadrats i que només obria els caps de setmana. “La població és petita i no donava per a més”, diu. Per compensar-ho, entre setmana es dedicava a distribuir vins entre els restaurants de la comarca, i a poc a poc va anar ocupant el seu lloc en el particular món del vi. En un parell d'anys va decidir inaugurar un celler a Manresa, per apropar-se a més públic potencial i guanyar visibilitat. Lozano explica que aquí les botigues de vi no són un negoci gaire rendible, però en canvi els serveix com un aparador de les seves referències i model de negoci i a més a més els aporta el contacte directe amb el públic, per estar al dia de les tendències.

I la mostra és que dels sis milions d'euros de facturació amb què ha tancat l'any 2016, només el 10% prové de la venda directa al públic, el 80% es nodreix de la distribució de vins a restaurants i hotels de la demarcació de Barcelona i el 10% restant del negoci per Internet.

Tot i això, la botiga de vi i distribució a Manresa en pocs anys es va convertir en un referent del sector. Ara està situada a la zona comercial més important de la capital del Bages, en un espai de més de 350 metres quadrats. L'aposta va anar bé, uns anys després i en plena crisi van decidir fer el salt a la capital catalana.

Així que sota el mateix concepte, van obrir El Petit Celler al carrer Beethoven, per tal d'oferir un nou aparador del seu negoci. Aquesta no és, però, una simple botiga de vins. “Fem molts tastos i esdeveniments que ens ajuden a mostrar les novetats al mercat”, explica Lozano. L'empresa, que en l'actualitat té una plantilla de 35 treballadors, és, a més, organitzadora de dos esdeveniments de referència al món del cava, la Fira del Cava de Manresa, que l'any passat va superar els 1.000 visitants en un sol dia, i la de Barcelona, que porta ja cinc edicions. El Petit Celler ha fet, a més, una aposta per l'especialització en el que es coneix com a vignerons, els petits cellers amb vins particulars. Per tot plegat les previsions de creixement són del 20% per al 2017.

Sebastián Lozano està en el sector del vi per casualitat. Quan tenia 20 anys va deixar els estudis i va fer un curs de sommelier que li va obrir les portes a aquest món.

Les vendes per Internet encara han d'esclatar

El propietari d'El Petit Celler veu clar que el negoci de venda per Internet de vi és el futur. El model de consum està canviant i el dels vins no en serà una excepció. Ara com ara només suposa el 10% del negoci però, sense haver fet a penes inversió i no tenir ni traduïda la web a altres idiomes.

Per això, l'empresa ha fet una inversió inicial de 30.000 euros per renovar la pàgina web i progressivament aniran injectant capital per posicionar-la i contractar personal. “La farem créixer un 50% en un any”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.