Emprenedors

Xocolata que et fa caure les llàgrimes

Montse Roset crea una empresa de xocolates aptes per a al·lèrgics

Quan la filla de Montse Roset, amb dos anys de vida, va menjar per primer cop una nou va patir un xoc anafilàctic que si no arriba a ser per la immediata reacció dels pares podria haver tingut conseqüències molt greus. Des d'aleshores de la dieta de la nena van excloure multitud d'aliments.

A banda d'al·lèrgia als fruits secs la nena hi va sumar una llarga llista d'intoleràncies que algunes de les quals ha superat. Ara bé, a mesura que va anar creixent no es resignava a renunciar a la xocolata, quesovint o té fruits secs o com que es fa amb productes que en tenen en conté traces, que són igual de perjudicials per a un al·lèrgic.

Així que Montse Roset, cansada de dir-li que no a la seva filla, va tirar pel dret i va muntar Xocomon, una empresa dedicada a la comercialització de xocolata sense fruits secs ni traces. No són els primers, ja n'hi havia al mercat , però que té molts talls de distribució. “Volíem un producte que tingués garanties d'estar net i amb continuïtat a les prestatgeries del major nombre de botigues possibles”, diu l' emprenedora.

Xocomon ha nascut per fer la vida una mica més dolça a la seva filla i a molts altres afectats d'al·lèrgia. De fet, a l'Estat espanyol, els fruits secs representen el 22% del total de les al·lèrgies alimentàries, és la primera causa d'al·lèrgia alimentària en els adolescents i adults i una de las primeres en l' edat infantil.

Montse Roset no és una emprenedora novella, ja va engegar una consultora empresarial sobre temes de medi ambient que va decidir deixar per fer realitat Xocomon. Fa dos anys que va començar a cuinar-la i ara acaba de sortir del forn. De fet, el passat 10 de febrer iniciava la comercialització d'una rajola de xocolata belga negra i una altra amb llet, que és apta per a al·lèrgics als fruits secs però també celíacs o intolerants a la lactosa, en el primer cas, per un preu que no arriba als 4 euros.

En poc més d'un mes han venut 600 rajoles de les 4.000 amb què van començar el negoci, i no només al mercat espanyol, també han fet enviaments a França, Itàlia i Alemanya. Xocomon ven per e-commerce, però ara com ara la gran part de les comandes han arribat per e-mail. Roset s'emociona explicant el benefici emocional que li genera Xocomon, ha rebut agraïments múltiples a través d'aquest canal, però també en persona. “En el procés de promoció vaig donar-ne un tros a una senyora adulta que tastava per primer cop la xocolata en la seva vida i li van caure les llàgrimes”, recorda.

Crear Xocomon no ha estat gens fàcil. La primera complicació va ser trobar un obrador net de fruits secs, “ en vaig recórrer més de 50 per tot l'Estat i tothom em deia que no ho aconseguiria”, diu Roset, que, tossuda de mena com és ella, va posar totes les ganes del món i els estalvis de la família per anar a la contra d'aquests missatges pessimistes. I després han anat arribant altres limitacions que també ha aconseguit superar.

Xocomon té uns plans que van molt més enllà de la xocolata. Tenen previst comercialitzar diferents productes de merchandising que facilitin la vida al les famílies que tenen al·lèrgics a casa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a