Empreses

AS&NL focalitza créixer al mercat internacional

La firma que produeix complements alimentaris per combatre el dolor articular preveu créixer un 30%. Acaba d’invertir 600.000 euros

L’empresa disposa d’un grup assessor de metges de l’esport d’elit i de traumatologia

L’empresa Advanced Sport & Nutrition Lab (AS&NL) de Casserres, que produeix complements alimentaris per combatre el dolor articular, es troba en pler procés de creixement. Fundada el 2012 per Joan Casadessús i Toni Roset, dues persones de la comarca del Berguedà amb una dilatada experiència en la indústria farmacèutica, s’ha marcat dos objectius a curt termini: ampliar i reordenar les instal·lacions amb els màxims estàndards de qualitat i seguretat i focalitzar el creixement en els mercats internacionals per arribar a la quota del 30% de la facturació.

“L’ampliació de les instal·lacions, que ara són d’uns 1.000 metres quadrats, ha suposat uns 600.000 euros”, explica Toni Roset, director tècnic de la firma que va tancar l’exercici passat amb unes vendes de 2,2 milions d’euros, amb un increment d’un 30% respecte de l’any anterior. Les modernes instal·lacions productives i les sales blanques disposen de la qualificació i estàndards europeus GMP (Good Manufacturer Practices), un dels pocs emplaçaments amb aquest distintiu per a una empresa compresa en el sector de complements alimentaris. L’altre eix important per a la firma és ser més forts al mercat exterior. Ara les vendes exteriors només representen el 5%. “Volem que el valor de les exportacions al mercat internacional representi el 30% de la facturació en un any”, explica Joan Casadessús. Actualment ja exporten a Xile i Filipines. Però ja s’està treballant intensament als països de l’Europa de l’est, la zona d’Aràbia i Egipte i al con sud americà. “Després ens centrarem al mercat dels EUA”, afegeix Casadessús.

La tecnologia, la innovació, la seguretat i la qualitat del producte són la gran fixació de la direcció d’AS&NL, que valora especialment la tasca del departament d’R+D, on cada any es fan dos assajos clínics valorats en uns 150.000 euros cadascun.

Per això, els productes que comercialitzen -vuit en total- han revolucionat el sector de complement alimentari. La recepta passa per aplicar els coneixements de la tecnologia més avançada del tractament de dolor articular que es tradueix en la regeneració de teixit cel·lular a través de cèl·lules masenquimals. A més, la firma del Berguedà disposa de l’assessorament de metges especialistes tant en traumatologia com en medicina per l’esport. “Els nostres assessors són els metges d’esportistes d’elit internacionals més coneguts, que ens transmeten les necessitats dels seus pacients”, afirma Toni Roset.

AS&NL comercialitza els seus productes a través dels metges privats, ”que són els que recomanen als seus pacients que es posin en contacte amb nosaltres amb un cost d’un euro diari”, diu Casadessús. La família de productes de la firma catalana es resumeix en condroprotectors i recuperació de teixits tous, els energètics i de vitalitat, els de recuperació i les vitamines. El primer producte va ser Artiprotect, que alleuja el dolor quan hi ha artrosi i reforça el capital ossi i dona més elasticitat.

Altres productes milloren l’estat d’ànim i potencien la força muscular reduint la fatiga. També n’hi ha que recuperen massa muscular després dels entrenaments i la postcirurgia. O els que s’utilitzen quan l’esportista ha de forçar l’entrenament físic. Alguns d’aquests productes se’ls prenen esportistes del Barça i d’altres clubs.

L’empresa de Casserres va néixer fa poc més de quatre anys amb dos socis i una treballadora a mitja jornada. Ara ja disposa d’una trentena d’empleats, sis dels quals amb un règim de col·laboració extern. Abans d’un any hi haurà noves incorporacions.
Facturació
2,2 M€
Treballadors
30
Any de fundació
2012
l’origen

A la rebotiga de la farmàcia

AS&NL la van crear dos experts de la indústria farmacèutica el desembre del 2012 i van triar la rebotiga de la farmàcia de Casserrers. Això va ser possible perquè Toni Roset n’era el titular. Primer ho havia estat la seva mare. Fins i tot una empleada dedicava mitja jornada a la nova empresa i la resta a dispensar fàrmacs. Sis mesos després van canviar d’ubicació i quan les vendes van començar a disparar-se van fer el salt a la seu actual, que està preparada per augmentar la capacitat productiva més d’un 60%.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a