Empreses

Daunis amplia el radi a l’àrea metropolitana

La distribuïdora vallesana de productes per a la indústria obre botiga a Sabadell

La firma va néixer a Sabadell el 1855 i al capdavant hi ha la cinquena generació

Daunis, una empresa familiar que distribueix productes per al sector industrial i d’instal·lació, està reforçant el departament comercial per arribar a tota l’àrea metropolitana, ja que malgrat els seus 162 anys d’existència encara té la clientela molt centrada en el Vallès.

La decisió suposa reactivar el pla estratègic que havia quedat aparcat amb la crisi. Una peça bàsica d’aquest pla és el magatzem robotitzat de 4.000 m² i la botiga que l’any 2005 es van obrir a Terrassa i que ha de ser la plataforma logística amb la qual abordar aquest salt d’escala. A aquestes instal·lacions s’hi ha unit des de fa unes setmanes la nova botiga de 1.800 m² al polígon sud-oest de Sabadell. Aquest establiment substitueix el vell local del centre de la localitat. “Tenim clients a tot Catalunya però el grau de coneixement de Daunis fora del Vallès és limitat, això ho hem de corregir”, diu Eduard Daunis, gerent de l’empresa conjuntament amb el seu germà Òscar, tots dos representants de la cinquena generació de la família propietària.

Història.

Daunis va néixer el 1855 de la mà de Llorenç Daunis, que, procedent de Darnius (Alt Empordà), va obrir un petit taller metal·lúrgic a la rambla de Sabadell per proveir de peces la indústria tèxtil local i per contribuir a la xarxa d’il·luminació pública de gas que en aquell moment s’estava desplegant. Aquell petit taller encara està en actiu i permet fer petites sèries de peces. La diversificació de l’activitat més important té lloc a partir dels anys 60 i 70, quan la climatització (calefacció i aire condicionat) deixa de ser un entorn complex -el muntatge exigia molta especialització- ja que els fabricants creen sistemes més fàcils i la base d’instal·ladors s’amplia. És aleshores quan Daunis incorpora al negoci la relació amb aquests instal·ladors que treballen sobretot per al sector residencial. Ara la divisió no industrial és la pota del negoci que genera més ingressos: un 55% de la facturació (aquest any les vendes arribaran als 20 milions d’euros). La divisió industrial (vàlvules, bombes, mecanismes pneumàtics per a compressors, etcètera) és el 30%, però té una clientela més fidel i exigent: “La indústria ens ajuda a tenir alta la nostra capacitació tècnica”, diu Eduard Daunis. La resta de les vendes procedeixen de les activitats de suport i manteniment d’equipaments que instal·len a la indústria.

En aquest sentit, cal dir que Daunis no es limita a ser només distribuïdor, també pot assumir projectes i el seu finançament. En la venda directa, tot i que han optat per un sistema de botigues autoservei, donen molta importància a l’assessorament al comprador: “Durant la crisi vam decidir no prescindir de cap treballador i la formació és continua”, explica.

La plantilla de Daunis és de 67 persones entre comercials per a la indústria (que està incorporant personal), comercials de les botigues, servei d’atenció telefònica al client, treballadors de l’oficina tècnica, del magatzem i d’administració.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a