Economia

Empreses

comerç solidari

Cafè sense intermediaris

coffee center,d’Aiguaviva, participa en la creació de la setena DO de cafè del Brasil gràcies a la seva aliança amb un productor per comercialitzar cafè sense intermediaris

Per Coffee Centerés prioritària la traçabilitat dels seus productes

L’afany per trobar el cafè de les millors finques i per detectar al cent per cent la traçabilitat de les seves produccions ha portat l’empresa de cafès i infusions Coffee Center a ser clau en la creació de la setena denominació d’origen de cafè del Brasil, on feia 30 anys que no es creava cap nova DO. El director executiu de Coffee Center, Jordi Pou, ho explicava entusiasmat, fa uns dies, al costat del seu aliat, el productor de cafè brasiler Paulo Ferreira, que s’havia traslladat a Girona des del Brasil per conèixer in situ l’empresa gironina i els compradors del seu cafè.

Tot va començar fa un parell d’anys, recordava Jordi Pou, quan, arran d’un viatge al Brasil, un amic li va portar una mostra del cafè de la finca de Paulo Ferreira, a la regió de Garça. A partir d’aquí es va iniciar una relació a través de correus electrònics que va culminar amb un primer viatge al Brasil per conèixer la finca de Ferreira, una finca familiar de tres generacions de 100 hectàrees. El bon enteniment entre Pou i Ferreira els va permetre arribar a un acord per aliar-se per a la compravenda de cafè sense intermediaris, però, a més, va servir per rellançar el projecte de la DO Regió de Garça, que afecta 1.500 famílies d’aquell territori i que fa un parell de mesos ha vist la llum amb el conseqüent impacte econòmic que això representarà per als petits productors de cafè del nou segell de qualitat. De fet, aquesta nova DO implica fins a 13 municipis de la regió de Garça, 33.000 hectàrees de producció 60.000 tones de cafè. La intervenció de Coffee Center pel rellançament del projecte de la DO va tenir un dels moments àlgids el juny del 2016, quan Pou i Granchelli es van reunir amb l’alcalde de Garça per presentar-li la proposta de negoci entre les dues empreses i l’aposta per la DO.

“Busquem un client que valori la seva collita, que tingui un valor afegit. Volem veure com treballa, els materials, el procés...”, detalla Pou que insisteix en la prioritat de la seva empresa per detectar la traçabilitat dels seus productes per garantir la millor qualitat. De fet, això mateix ja va portar, fa dotze anys, Coffee Center a Nicaragua i, des de llavors, a altres països, com ara Colòmbia i Etiòpia. Però també Paulo Ferreira destaca els avantatges que el productor conegui on va a parar i com es manipula el seu producte per poder així entregar el producte que més s’adeqüi a les necessitats del consumidor. Arran d’aquest acord, Cafés Granchelli ven un 70% de la seva collita a Coffee Center, una xifra que representa unes 80 tones de cafè verd que viatgen fins a Catalunya. Una part d’aquest cafè s’envasarà amb el segell de Fincaffè i la resta s’utilitzarà per a mescles. De cara a la propera fira Alimentària d’abril, Coffee Center té previst presentar nous projectes.

Coffee Center comercialitza directament cafè (Italcaffe i Fincafè) i infusions (Alma), tant en punts de venda directa com en la restauració. També és una empresa familiar que té actualment una plantilla de 42 persones i dues fàbriques, una a Sant Fost de Campsentelles, on torren el cafè, i una a Aiguaviva on envasen el producte. Coffe Center preveu tancar el 2017 amb una facturació de 7 milions d’euros, un 8% més que l’any anterior.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.