Economia

Societat

L’hostaleria del Prat inicia demà 4 dies de vaga

CCOO i UGT convoquen aturades en la franja horària del dinar, entre la una i les cinc de la tarda

La convocatòria inclou també els dies 23, 29 i 30 de desembre

Els treballadors del sector de l’hostaleria de l’aeroport del Prat mantenen la convocatòria de vaga per als dies 22, 23, 29 i 30 de desembre. En aquests dies, de fort moviment de passatgers, els treballadors faran aturades a l’hora del dinar, entre les 13h i les 15h de cada un dels quatre dies de la convocatòria. Aquest mati, els representants dels treballadors i la direcció d’Aena han fet una reunió d’última hora per intentar evitar la vaga, sense que s’hagi tancat cap principi d’acord. La convocatòria de la UGT i CCOO no només és per als treballadors de l’aeroport del Prat sinó que va dirigida a uns 4.000 empleats en els principals aeroports de l’Estat.

El motiu de la convocatòria de vaga es basa en la discrepància que mantenen els representants dels treballadors i la direcció d’Aena amb motiu de la intenció de l’empresa de dividir la concessions que en l’actualitat té vigents en diferents cafeteries dels aeroports de l’Estat.

Per als sindicats, aquesta divisió de les concessions fa que els treballadors cada cop tingui una major precarietat.

En el cas concret de l’aeroport del Prat, una de les concessions més gran que finalitza la seva vigència el 31 de desembre d’aquest any és una que té inclosos 22 punts de venda. Aena va treure a concurs públic aquesta concessió el mes de febrer però dividint aquesta concessió amb sis paquets de concessions, cosa que dificulta la negociació de les condicions de treball dels empleats afectats.

La reunió d’aquest dijous al mati ha acabat sense acord i els sindicats han decidit mantenir les aturades convocades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.