Economia

El segon dia de vaga de seguretat no altera el Prat

Els vigilants reiteren les queixes pels alts serveis mínims fixats pel govern espanyol i lamenten que la protesta no s’està fent visible

Denuncien pressions de l’empresa sobre el zel a la feina

Normalitat pràcticament absoluta la d’ahir a l’aeroport del Prat en la segona jornada de vaga dels treballadors de l’empresa encarregada de la seguretat, Trablisa, convocada amb caràcter indefinit després del trencament de les negociacions entre plantilla i direcció. Va ser un dia encara més tranquil que divendres, quan va començar l’aturada, en què hi va haver algunes esperes moderades dels passatgers que van arribar a l’aeròdrom amb molta antelació, alertats telemàticament per les companyies aèries, en previsió de possibles cues que finalment no es van produir. Tant ahir com divendres van ser jornades encara més plàcides, pel que fa als temps d’espera, que dijous, quan encara no havia començat la vaga, però que va ser el dia en què els usuaris van avançar més la seva arribada per facturar i passar els arcs de seguretat abans d’emprendre els respectius viatges.

L’únic en què coincidien la direcció de Trablisa i els treballadors era recalcar que la vaga no genera cap problema apreciable entre els viatgers, que ahir trigaven entre cinc i vint minuts a fer els tràmits.

Els vaguistes atribueixen aquesta calma als elevats serveis mínims fixats per la delegació del govern espanyol, un 90%, que fins i tot han provocat que l’empresa hagi hagut de portar personal d’altres aeroports espanyols, entre els quals el de Palma de Mallorca, per mantenir el ritme dels filtres de seguretat, que al llarg de tot el dia va ser el d’un dissabte d’agost, és a dir, en temporada alta i amb una previsió de pas de fins a 160.000 usuaris, amb les fluctuacions típiques de l’arribada d’autocars, trens o metro a les dues terminals.

“De fet, hi ha menys cues en dia de vaga que en un de normal”, s’exclamava Genoveva Sierra, presidenta del comitè d’empresa de Trablisa, que va denunciar que l’aturada, de facto, l’estan fent només els onze membres del comitè de vaga. Sierra va recordar que en una jornada normal hi ha entre 40 i 50 vigilants de seguretat al control principal de la terminal 1, mentre que ahir, tot i la mobilització, n’hi havia fins a 70. La portaveu del comitè va criticar que aquests dies la plantilla de Trablisa està fent feina “sota pressió”, amb una supervisió massiva que està afectant els protocols habituals. Segons Sierra, hi ha força presència de membres de la Guàrdia Civil i que s’està qüestionant constantment l’agilitat i el zel amb què operen els vigilants.

Converses pendents

La presidenta del comitè, que ja ha elevat denúncies als jutjats pel que considera una vulneració de drets, va indicar que “el telèfon no sona” en referència a un eventual contacte amb l’empresa. Sierra va subratllar que, malgrat la baixa repercussió de la vaga, es manté el caràcter indefinit de la mobilització. Alguns vigilants asseguraven que l’últim recurs, que no estan utilitzant, és una vaga de zel per fer visible la protesta. Alhora, van reclamar als “bons polítics” que intervinguin per proposar solucions i donar una sortida al conflicte.

La vaga que es va iniciar divendres amb caràcter indefinit és la segona que es produeix en un col·lectiu d’empleats del Prat en l’última quinzena. Els dies 27 i 28 de juliol van ser els treballadors de terra d’Iberia els que van protagonitzar una aturada que va complicar el funcionament de l’aeroport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.