Economia

Un estudi de la UOC quantifica en 4,1 milions d’euros l’impacte del Mercat de Música Viva de Vic sobre la indústria musical

Els bons números consoliden el certamen com a espai de relació i negoci

L’impacte econòmic del Mercat de Música Viva de Vic sobre la indústria musical va ser de 4.108.856 euros el 2018, el segon més alt des de 2012, segons l’estudi d’impacte realitzat la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Prop del 50% es va produir fora dels dies de mercat, i l’11% del seu total va estar generat per entitats estrangeres.

Els bons números estan relacionats amb l’elevat nombre d’assistents però també amb el perfil econòmic de les entitats. De les de perfil comprador, el 70,7% van mantenir la seva despesa, la van superar un 20,3% i la van disminuir un 8,9%. Pel que fa a les entitats amb perfil venedor, el 45,7% va afirmar que el volum de negoci era superior a l’any anterior i el 44,8% va dir que havia estat el mateix.

En la seva 31 edició, la del 2019, el mercat va assolir un rècord de participació, amb 731 professionals inscrits. Es van registrar un total de 459 entitats (423 el 2018), l’assistència més alta de tota la sèrie estudiada. Pel que fa a la procedència, el 66% eren catalanes, el 20% estatals i el 14% estrangeres. Aquest auge de la participació, sumat al fet que el 66% hi va assistir principalment per contactar i relacionar-se amb altres professionals del sector, ha permès consolidar el festival com un espai de relació i negoci.

Pel que fa al nivell de satisfacció per part dels professionals assistents el 2019, el 65,3% va assegurar que les expectatives eren les esperades, mentre que un 17,8% va dir que estaven per sobre. El capital social generat durant els dies de fira van sumar 3.000 contactes nous i 2.500 contactes en xarxa amb un 8% d’internacionalització dels nous contactes.

A l’edició de 2019, durant els dies de mercat, l’activitat econòmica en compra-venda de música va superar els dos milions d’euros, una quantitat superior a les edicions anteriors. Segons les entitats consultades a l’estudi, de mitjana es van establir 2,1 contractes per entitat compradora, amb un protagonisme destacat de la contractació catalana.

Pel que fa als espais de programació dels grups i artistes contractats dins del MMVV, el 59,1% actuarà a festivals i el 58,1% a sales. En la passada onada, les sales representaven l’espai de programació contractat pel 67,5% de les entitats consultades,i els festivals se situaven en un 49,4%. Per procedència, les entitats estrangeres van destacar més que la resta en contractar per programar en festivals, amb un 80%.

El 77,5% de les entitats compradores consultades van afirmar que els grups i artistes contractats han actuat o actuaran a Catalunya, el 50,6% a l’estat i el 47,2% a l’estranger

En paral·lel, els assistents de l’edició de 2019 van assenyalar la restauració com l’aspecte que més els va interessar de la ciutat de Vic durant la seva estada, amb un 48,4%. En segona posició es va situar la cultura (museus, arquitectura, art) amb un 40,6% i, per últim, i amb un 24,2%, visitar els indrets d’interès turístic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.