Societat

Nissan reobre les portes dels seus concessionaris en la fase de desescalada de la Covid-19

Des del dilluns dia 11 de maig, la xarxa de concessionaris Nissan té les seves instal·lacions operatives, amb les màximes mesures de seguretat i higiene per als seus empleats i clients.

La pandèmia de Covid-19 representa ja avui una de les crisis més importants de la nostra història recent, amb un gran impacte des del punt de vista sanitari, social i econòmic. Les mesures de contenció adoptades, tant a l’àmbit nacional com a la resta del món, s’estan mostrant efectives en el control de l’epidèmia, però estan tenint un impacte molt negatiu sobre l’activitat econòmica global i en particular en el sector de l’automoció.

Arran de la posada en marxa del “Pla de Transició cap a una nova normalitat”, anunciat pel president del Govern d’Espanya, el país està en condicions d’avançar cap a la desescalada gradual de les mesures extraordinàries de restricció de la mobilitat i de contacte social adoptades fins a la data i Nissan Iberia ha pres la decisió, compartida amb la seva xarxa de concessionaris a tot Espanya, de tornar a l’activitat en benefici dels seus clients.

Nissan Iberia i el seu Conseller Director General, Marco Toro, comenten al respecte: “La nostra prioritat en aquesta pandèmia sempre ha estat mantenir la seguretat dels nostres empleats, de la xarxa de concessionaris i dels nostres clients”, i hi afegeix: “Per aquest motiu i amb l’inici de la Fase 1 de desescalada marcada pel govern, hem posat en marxa el nostre Pla de Reobertura de les instal·lacions de la xarxa de concessionaris Nissan a Espanya”.

Nissan a Espanya té una xarxa de 72 concessionaris, estructurada en 189 instal·lacions de venda i postvenda. En l’actualitat el 65% dels showroom amb la gamma Nissan líder en SUV i elèctrics de la xarxa Nissan a Espanya (123 instal·lacions operatives) estan oberts en aquesta Fase 1 de la desescalada que es va iniciar el dilluns 11 de maig i el 76% (144 instal·lacions operatives) de les instal·lacions de postvenda també. La resta de les instal·lacions s’aniran obrint en zones com a les comunitats de Madrid i Catalunya a mesura que entrin també a la Fase 1.

Mesures d’higiene i seguretat, per a clients i empleats

Amb la mirada posada en la seguretat d’empleats i clients, Nissan ha posat en marxa amb tots els seus concessionaris un complet programa de reobertura de les instal·lacions. Aquest Pla de Reobertura de Nissan està marcat per tres conceptes clau: Higienització (preparació dels equipaments d’acord amb les prescripcions d’higiene), Desinfecció (eliminant la possibilitat d’infecció de tots els equipaments) i Distància de Seguretat (segons el Ministeri de Sanitat ha de ser de 2 metres).

Així, en la reobertura de la xarxa, el protocol marcat defineix una higienització i desinfecció total de les instal·lacions i dels models de la gamma exhibits, així com de les instal·lacions i l’utillatge de les zones de taller de postvenda. S’ha posat molt interès en la celebració de reunions informatives a tot l’equip humà dels concessionaris, per a una millor i més segura gestió de les instal·lacions i cura dels clients. Al mateix temps que s’ha assegurat, també, la distribució de material de seguretat per a empleats i clients en els concessionaris.

Des de l’entrada principal dels concessionaris, on un cartell ja explicarà les mesures de seguretat adoptades per la instal·lació, passant pels equips de protecció d’empleats com mascaretes i guants, fins a assegurar la disponibilitat per als clients de gels hidroalcohòlics a totes les zones de la concessió, el Pla de Reobertura dels concessionaris de la xarxa Nissan a Espanya preveu, a més, la col·locació de punts informatius a totes les àrees de la instal·lació, per garantir en tot moment el compliment dels protocols de seguretat, així com la informació d’aquestes mesures als clients.

Tots els concessionaris compliran els protocolos de seguretat pertinents per al desenvolupament de la seva activitat i per garantir la salut i el confort dels clients. El Pla de Reobertura de Nissan està dissenyat per adequar-se a la situació provocada per la pandèmia de la Covid-19 i perquè els clients tinguin la millor experiència de marca possible en la seva visita a la concessió.

Noves campanyes d’estímul comercial

Des de l’inici de la pandèmia, Nissan ha mantigut informats els seus clients des del web de la marca i des del servei d’atenció al client, en mode de teletreball, i continuarà actualitzant aquestes informacions a mesura que la xarxa de concessionaris a Espanya i les diferents accions comercials tornin a la normalitat, en atenció a tots els seus clients.

Ara, a més, i amb la reobertura de la xarxa de concessionaris, Nissan ha posat en marxa un paquet de mesures d’estímul del mercat, que van des de la novetat de venda On-Line de la seva gamma de vehicles de passatgers i comercials, l’entrega a domicili del model adquirit, noves campanyes de publicitat i “Aconsegueix el teu Nissan ara i no paguis fins al setembre”. L’estoc actual de la xarxa de concessionaris permetrà a més als clients poder disposar del model elegit amb més rapidesa.

L’arribada de la venda On-Line a Nissan també ha suposat l’arribada de l’”entrega a domicili del teu cotxe”, per a tots els clients que comprin On-Line al web de Nissan. Davant la situació de desescalada i de mesures per a la salut i la seguretat de les persones degudes a la pandèmia de Covid-19, Nissan vol donar la possibilitat de fer tot el procés de compra del nou vehicle On-Line i també poder fer l’entrega allà on el client resideix o el necessiti, disminuint el contacte social i evitant al màxim els desplaçaments.

El procés d’entrega segueix estrictes protocols d’higienització i desinfecció, amb el trasllat del cotxe amb grua fins al lloc de destí i segellat per evitar que algú accedeixi a l’interior. L’entrega personalitzada la realitza l’assessor comercial de la concessió, que es trasllada en el seu propi vehicle fins al lloc d’entrega definit pel client, per poder-li explicar a més (equipat amb EPIs, mascareta i guants) els detalls del model adquirit i entregar-li la documentació i claus del vehicle. Amb la venda On-Line el client obté immediatesa en l’entrega, evita trasllats, contacte social i esperes, i se simplifica el procés de compra des de la selecció del vehicle fins a l’entrega a casa en una setmana.

Amb la campanya “Aconsegueix el teu Nissan ara i no paguis fins al setembre”, Nissan persegueix la reactivació del mercat, però tenint en compte les dificultats que moltes famílies han tingut o estan tenint a causa de l’aturada de l’economia. Nissan vol posar a l’abast de tothom la seva innovadora gamma de vehicles i aquesta acció permet a aquelles persones amb necessitats de mobilitat individual que en aquest moment han de cobrir despeses de primera necessitat, accedir a un vehicle Nissan sense cap cost. Com passa amb el finançament total de l’operació de compra o amb el Nissan Magic Plan 3D, els clients poden obtenir quotes mensuals per sota dels 140 €/mes com és el cas del nou JUKE i del Micra.

Marco Toro, Conseller Director General de Nissan Iberia, comenta finalment: “Des de Nissan esperem que, amb aquestes accions innovadores que la marca posa a disposició del client, junt amb el procés de desescalada marcat pel govern, tots puguem recuperar progressivament la vida quotidiana i l’activitat econòmica, minimitzant el risc que representa l’epidèmia per a la salut de la població i oferint als nostres clients nous processos de compra i de relació amb la marca més segurs, còmodes i que compleixin les seves expectatives. Volem oferir-li una experiència de marca innovadora”.

Sobre Nissan a Espanya

Nissan compta amb cinc centres de producció a Espanya: a Barcelona, Àvila i Cantàbria, on fabrica la furgoneta 100% elèctrica e-NV200, líder de vendes a Europa, i el pick-up Navara. A més, fabrica components per a les plantes de l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, té un centre d’R+D per a tot Europa, un hub de distribució i un centre de recanvis. Barcelona acull la seu comercial per a Espanya i Portugal, països on Nissan lidera la mobilitat elèctrica i el segment crossover, i compta amb una xarxa de més de 200 punts de venda i postvenda que donen cobertura a tota la península Ibérica. A España, Nissan té més de 4.500 persones empleades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.