Empreses

Maxchief Barcelona vol ampliar mercat a l’Àfrica

La firma catalanotaiwanesa de mobiliari per a exterior vol seguir creixent i orientar-se a noves oportunitats de negoci, malgrat la covid-19

La companyia ven en 80 països i factura el 80% dels seus ingressos a l’estranger

Maxchief, una firma dedicada al disseny i la producció de mobiliari plegable tant per a l’hostaleria i col·lectivitats com per a particulars, s’ha marcat l’objectiu d’augmentar presència a Àfrica en els propers exercicis.

Ara com ara, la companyia ven a l’estranger el 80% de la seva facturació, i ja té presència en alguns països del nord d’Àfrica, com Algèria, però espera ampliar la quota en aquest continent. “Es tracta de mercats amb més complexitat, en què ens costa tenir una certa continuïtat i ens volem focalitzar a augmentar-la”, explica Pep Garcia, director general i fundador de la companyia.

La societat, amb seu a Barcelona, és una firma de capital mixt catalanotaiwanès, amb la propietat compartida entre una empresa xinesa, que és la que concentra la producció del mobiliari, i la firma de Barcelona Maxchief Barcelona SL, que es dedica al disseny, la gestió i la comercialització del producte arreu el món. A Catalunya dona feina a una vintena de persones.

A més, a Llinars del Vallès, la companyia disposa d’un centre logístic de 5.000 m² des d’on concentren i distribueixen les comandes als mercats més propers a Catalunya, i la resta de vendes es reparteix directament des de la fàbrica de la Xina.

En els darrers anys, la companyia ha adquirit una firma tèxtil a Turquia, que és la que confecciona tots el complements de roba per vestir el mobiliari i més recentment va comprar Horalia, una firma dedicada al desenvolupament i a la fabricació d’horts urbans amb seu a Manresa, amb l’objectiu de complementar la cartera de producte per decorar l’exterior d’habitatges de particulars i terrasses d’hotels, restaurants i espais públics.

Maxchief, creada l’agost del 2008, justament quan esclatava la crisi econòmica mundial, va néixer amb una vocació global des del minut zero. Ara com ara, té presència en més de vuitanta països.

Així que tot i haver-se fundat en un moment de vaques magres mundial pot presumir d’haver tingut un creixement sostingut any rere any des de la seva creació. De fet, el 2019 va sumar una facturació de quasi 11 milions d’euros, la qual cosa va representar un 15% més del que va vendre l’exercici anterior. Per a aquest exercici, Pep Garcia explica que s’havien marcat unes previsions de creixement per sobre del 15%. “Hem tret uns productes nous que preveiem que tinguin una molt bona resposta del mercat, però amb l’aturada del coronavirus la incertesa és molt elevada i es fa més difícil que mai fer previsions”, reconeix el director general de MaxChief.

Donada la seva estructura global, la companyia va començar a patir els efectes de la pandèmia a finals de gener, quan es van multiplicar les infeccions a la Xina i allà es va aturar l’activitat productiva. Després van patir l’aturada comercial a Itàlia, França, l’Estat espanyol i a la resta del món.

Garcia reconeix que l’activitat ha estat gairebé aturada fins a mitjans de març, que es quan es va començar a apreciar més moviment en països escandinaus i a llatinoamèrica. I va ser aleshores quan la fàbrica de la Xina va reiniciar l’activitat en un 90%.

“Hem hagut de presentar un ERTO per a un 50% de la plantilla de Barcelona per poder sobreviure a aquesta aturada; es tracta d’un any atípic del tot i som conscients que el comportament de consum d’algunes categories canviarà i ens hi hem d’adaptar”, explica el director general de Maxchief.

Tot i l’aturada, l’empresa està treballant per reorientar alguns dels seus productes com els tancaments de terrasses per a restaurants i bars que serveixin de separadors de protecció davant la covid-19. “Malgrat tot, per a la nostra empresa pot representar una nova oportunitat de negoci”, diu Pep Garcia, que explica que se’ls obre l’opció d’ampliar nous clients: “Amb les exigències de desescalada i el canvi de paradigma dels propers anys a l’hostaleria, els nostres mobiliari ofereix la versatilitat per estar a l’exterior i la capacitat d’apilonar-se que ara es requereix”, afegeix Garcia.

MAXCHIEF BARCELONA

Facturació
10,8 M€
Treballadors
21
Any de fundació
2008
La companyia amb planta pròpia de producció a la Xina és una de les firmes líders del sector, que es va focalitzar en una veta de mercat d’alta qualitat i disseny. Des de Barcelona s’ocupen d’aquesta tasca de manera àgil i continuada. “Estem permanentment traient nous productes al mercat. Això i la qualitat dels productes és la nostra marca de la casa”, diu Pep Garcia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.