Empreses

Crowdcube llença rondes secundàries per donar liquiditat a inversors d’empreses privades

La plataforma d’inversió ofereix un nou producte, les DTO, pensades perquè startups en fase avançada puguin oferir als socis una alternativa de desinversió

La plataforma d’inversió Crowdcube ha llançat un nou producte de compra i venda de participacions, Direct Community Offer (DTO), que es tracta d’una oferta secundària de participacions pensada per facilitar que les startups en fases avançades de desenvolupament puguin oferir liquiditat als seus socis inicials, en el trànsit d’incorporar nous inversors a l’accionariat de la companyia.

Les DCO fan front al problema de manca de liquiditat que presenten moltes de les inversions a empreses privades, i suposen una opció de desinversió per als socis d’empreses en què no s’hagin fet altres esdeveniments de liquiditat, com una sortida a borsa o una adquisició total o parcial de la companyia.

Tot i que ja s’ha donat el cas d’operacions de compravenda de participacions a empreses que s’han finançat a través de Crowdcube, com és el cas de la britànica Revolut o l’espanyola Zank, amb les DCO hom cercat democratitzar aquest procés. Aquestes rondes secundàries connecten els emprenedors que volen oferir a la seva comunitat la possibilitat d’invertir a l’empresa amb els socis que vulguin vendre i amb nous inversors que s’incorporin a través de Crowdcube.

Darren Westlake, CEO i cofundador de Crowdcube, considera que “les empreses cerquen formes de recompensar els seus primers inversors amb liquiditat, però sense la càrrega que suposa sortir a borsa mitjançant una OPV tradicional”. A més a més, “a moltes d’aquestes empreses els interessa oferir als seus clients més fidels la possibilitat de convertir-se en inversors sense necessitat de fer una nova ampliació de capital.”

Per la seva banda, Pepe Borrell, director general de Crowdcube a Espanya afegeix que “les DCO són una passa més cap a la creació d’un mercat de capitals per a empreses privades, adaptat als temps actuals, amb un mercat digital, transfronterer, supervisat pel regulador i obert tant a inversors particulars com institucionals.”

Des del 2014, quan va començar la seva activitat a Espanya, la plataforma ha canalitzat 42,6 milions d’euros en 100 ampliacions de capital per a companyies espanyoles, entre les quals destaquen l’empresa de calçat Muroexe (2,8 milions d’euros) o les fintech ID Finance (5,2 milions) i Bnext (2,7 milions).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.