HispanoTex salva les vendes amb una línia de mascaretes
El grup tèxtil incorpora una àrea de negoci sanitària de teixit antiviral que representa un 20% de la facturació
El grup tèxtil familiar HispanoTex ha aconseguit compensar la davallada de les vendes en teixit per a la llar amb la creació d’una línia de negoci sanitària. El grup, que compta amb un centre d’R+D propi, ha desenvolupat juntament amb la firma tecnològica suïssa HeiQ® un innovador teixit antiviral i bactericida que no només protegeix del contagi, entre altres virus de la covid-19, sinó que, a més, quan el virus entra en contacte amb aquest teixit tractat mor.
Des del mes d’abril, quan van començar a desenvolupar la línia sanitària, fins ara, han venut metratge per poder confeccionar més de 10 milions de mascaretes. A més, n’han comercialitzat més de 500.000 de confeccionades al Moianès, també a través del comerç electrònic propi que estrenaven amb l’obertura de la línia de negoci sanitària.
Víctor Melul, gerent i segona generació al capdavant del grup, calcula que les vendes d’aquest teixit i el producte acabat representarà un 20% de la facturació d’enguany. “La xifra no seria tan alta si no hi hagués hagut una aturada tant elevada de la resta de teixits. En les primeres setmanes de la pandèmia, les comandes de teixit per a la llar, es van arribar a reduir fins a un 95%”, recorda.
Justament per combatre aquesta forta sacsejada, amb l’esclat de la pandèmia i les fàbriques aturades, el grup va decidir crear una aliança amb l’empresa suïssa per posar en marxa la nova línia sanitària. En un temps rècord i amb l’equip de recerca treballant des de casa, van aconseguir la certificació corresponent de la característica antiviral i van reiniciar l’activitat a la fàbrica. “Aquesta línia ha arribat per quedar-se”, afegeix Melul.
Amb la nova línia de negoci el grup ha incorporat tretze persones repartides entre els departaments d’R+D, gestió i administració i producció.
“Si hem pogut fer aquesta línia sanitària en poc més d’un mes és perquè tenim un equip d’R+D, un laboratori, els proveïdors necessaris i una trajectòria industrial de setanta anys”, explica Melul.
De fet, HispanoTex és una empresa industrial familiar que dona feina a 350 persones. La va crear el pare de l’actual director general, l’any 1956. El grup, amb seu a Sant Cugat, té dues fàbriques a Moià (Moianès): en una produeixen 30 milions de metres quadrats a l’any de teixit en cru i a l’altra el confeccionen i el distribueixen. A més el grup té una fàbrica d’acabats a Agullent (País Valencià), on es fa el procés industrial per ennoblir el teixit.
Ara com ara, el 85% de la facturació del grup prové de les vendes internacionals, especialment de la gran distribució i de cadenes de botigues de totes les mides. “Es tracta d’un client que vol servei integral de qualitat i al qual venem tota mena de producte acabat. Venem tant metratge com producte acabat.”
Melul explica que a més del seu contingut industrial, la seva aposta ha estat orientar-se al servei al client, de manera àgil i oferint la personalització amb teixit tècnic. “Ens ha permès posicionar-nos molt bé en el mercat europeu, que demana un producte de proximitat”, afegeix Melul.
Un grup industrial tèxtil com els d’abans
La particularitat que fa única aquesta empresa tèxtil és el seu tarannà industrial en tot el procés. HispanoTex és de les poques empreses tèxtils que han resistit a les múltiples crisis del sector i que manté tot el procés vertical.
HispanoTex fa a casa des de la roba fins als acabats i la confecció. “Aquest model no ens ha anat malament, el mercat europeu busca productors de proximitat”, diu Melul.