Empreses

Contra les càpsules, cafè en gra

Incapto Coffee introdueix un model disruptiu en la distribució i el consum de cafè: subministrament d’una cafetera i subscripció al servei de cafè en gra

La firma té previst assolir l’any vinent uns 4,5 milions de negoci

L’statu quo actual de la distribució i consum de cafè sembla ben dominat per les càpsules, però ja ha sorgit una iniciativa empresarial que el vol posar en qüestió: Incapto Coffee, que conjumina sostenibilitat, innovació i l’oferta d’un producte de qualitat, vol capgirar l’univers dels “cafeters.”

Un dels fundadors, i co-CEO de l’empresa, Francesc Font, que té experiència en el món de l’emprenedoria tecnològica, explica que el 2008, al si d’una de les start-ups que va contribuir a aixecar, es va adonar que “gastava molt en cafè”: “Vaig agafar consciència que el que costaven les càpsules no era pas una despesa menor.” Més encara si, com va poder comprovar, a alguns empleats no els recava gens endur-se cap a casa algunes càpsules per al seu consum domèstic. Així doncs, va decidir que a l’empresa el cafè es consumiria a partir d’aleshores en gra, en una cafetera automàtica. “I va resultar que era molt més barat.” D’aquesta observació va sorgir una idea d’emprenedoria, “l’oportunitat de fer un negoci sostenible en el món del cafè, amb el benentès que les càpsules d’alumini, en contra del que s’acostuma a dir, no són gaire reciclables i, pel que fa a les compostables, són poroses, i això malmet la qualitat del cafè”.

La moda.

Aquesta idea disruptiva del negoci vol surfejar sobre el que Font anomena “una nova onada de cafè d’especialitat en gra, que es pot assemblar a la moda dels gintònics, que al seu moment va fer furor”.

Així doncs, es va dissenyar una proposta de negoci que es vehicula a través de la venda d’una cafetera superautomàtica i un sistema de subscripció de cafè en gra. Beatriz Mesas, tastadora professional de cafè i segona generació d’una empresa de cafès especialitzada en hostaleria, amb seu a Alcover (Alt Camp), és la sòcia que ha aportat la capacitat de torrefacció d’aquest cafè que, afirma Font, “és més bo, per l’aroma i el sabor, més ecològic, però també més barat, ja que si una càpsula costa 40 cèntims, una consumició d’Incapto Coffe en costa 15”. Així doncs, si una família pren, per exemple, un mitjana de quatre cafès al dia, es pot estalviar a l’any uns 300 euros.

Els segments de mercat objectius d’Incapto Coffe seran les llars, les oficines i els bars i restaurants, que també estan optant darrerament pel cafè d’especialitat amb cafeteres superautomàtiques, tot deixant a banda les càpsules. A hores d’ara, l’empresa, que vol cloure l’any amb un negoci de 440.000 euros, per assolir l’any vinent 4,5 milions amb ebitda positiu, ja té 350 subscriptors particulars, i les seves cafeteres són presents a les oficines de 80 empreses, a tot el territori estatal, amb incursions en ciutats com la Corunya i Sevilla.

L’empresa va arrencar a principis del 2020, amb una inversió inicial de 500.000 euros, aportats pels tres socis fundadors –Francesc Font, Beatriz Mesas i Quim March– i àngels inversors com Josep Casas (Naturitas), Julio Villalobos (Esade) i Álex Saiz (Microapps). La seva previsió és iniciar l’any vinent, després d’haver reeixit en una ronda de finançament que ha aportat 1,2 milions d’euros en dues fases, l’expansió internacional, principalment als mercats d’Itàlia, Portugal i França, camp adobat, segons Francesc Font, per escampar la moda del cafè d’especialitat que tant d’èxit té actualment entre els cafeters del Regne Unit, Alemanya i els països escandinaus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.