Federòptics Roure creix per l’efecte del Gimnàs de la visió
. La firma de Mollerussa guanya notorietat i reputació des de la creació de l’espai per entrenar i millorar la visió
Federòptics Roure de Mollerussa (Pla de l’Urgell), que dona feina a deu empleats i que enguany celebra el cinquantè aniversari, es consolida i guanya dimensió des que va posar en funcionament el gimnàs de la visió, una marca registrada per la firma lleidatana que consisteix a entrenar les habilitats de la visió així com a millorar la concentració a la feina, la seguretat en la conducció i la comprensió i la velocitat lectora dels nens i estudiants.
L’any 2017, el grup Federòptics Roure, que compta amb una òptica d’uns 150 m² al centre de Mollerussa, va posar en marxa un espai de 100 m² al costat d’aquest establiment amb el nom de gimnàs de la visió. “Des de llavors, hem consolidat el creixement i hem guanyat notorietat i reputació”, explica Núria Roure, gerent i segona generació familiar del negoci d’òptica. El gimnàs de la visió té com a objectiu millorar l’habilitat visual de les persones en l’àmbit escolar, laboral i esportiu, un aspecte que reforma la confiança i la qualitat de vida amb un correcte entrenament. “La visió és la capacitat que tenen els humans d’interpretar la informació que anirà al cervell a través dels ulls”, puntualitza l’optometrista comportamental Núria Baldrich Roure, l’impulsora i responsable d’aquest espai. Segons l’optometrista, una persona pot tenir una magnífica vista però interpretar incorrectament els impulsos que arriben al cervell, és a dir, no entendre bé el que veu.
Aquest servei que ofereix l’empresa de caràcter familiar, de fet, és un reclam per a molts clients de la comarca i de poblacions de la vora com ara Tàrrega, Bellpuig –on la família té un altre establiment d’òptica-, Igualada i Lleida. Fonts de l’òptica expliquen que hi ha clients que venen d’un radi de dues hores en cotxe.
Tal com explica la direcció de l’empresa mollerussenca, posar en marxa un espai independent al marge de l’òptica “no sortiria rendible” perquè suposaria una gran inversió i el nombre de clients seria limitat. Per això, l’empresa catalana creu que és ideal lligar el negoci de l’establiment de l’òptica amb el gimnàs de la visió “perquè es complementen”. I en aquest cas, encara resulta millor perquè els dos establiments estan junts.
Amb una facturació d’1,1 milió d’euros el 2020, el negoci òptic familiar ha d’estar atent a les oportunitats per seguir creixent i innovant. Per això, des de fa un temps Federòptics Roure Col·labora amb les escoles de la capital del Pla de l’Urgell per fer uns cribratges amb els nens per observar si tenen alguna disfunció a la vista. “Són proves gratuïtes que es fan en quinze minuts”, expliquen fonts de l’òptica. En els casos que es detecta alguna anomalia, sempre hi ha l’opció de poder anar al gimnàs de la visió per millorar les habilitats visuals. “En algun nen, amb tres o quatre sessions es podria millorar força; en d’altres casos, en calen unes quantes més”, assegura Roure. La part positiva per a l’estudiant és que quan ve al centre “ho fa molt motivat perquè les activitats són divertides”, diuen.