Fer el salt a la producció pròpia
Nutraresearch, la farmacèutica de complements alimentaris per a tercers, adquireix una planta per 1 milió d’euros
Nutraresearch, amb seu a l’Hospitalet de Llobregat i dedicada al desenvolupament de productes per al sector de complements alimentaris i farmacèutics, ha adquirit Nutraprocés, una empresa de fabricació de complements alimentaris a Barberà del Vallès (Vallès Occidental).
Nutraresearch, que ja tenia una participació en la propietat de la companyia adquirida, s’ha convertit en l’única tenedora d’aquesta firma del Vallès Occidental que dona feina a 13 persones. La planta, que té cinc línies de producció per a productes líquids i sòlids, té capacitat per ampliar-ne dues més. L’operació i actualització de la planta de producció que es va materialitzar fa menys de mig any, han suposat una inversió aproximada d’1 milió d’euros.
Gemma Casadevall, directora general de Nutraresearch, explica que aquesta adquisició està emmarcada en un pla estratègic de la companyia per poder produir internament les seves formulacions. “Hem convertit l’empresa en un model de negoci innovador i proactiu i deixem de banda el model de companyia reactiva”, diu Casadevall.
És a dir, fins fa un any i mig Nutraresearch feia desenvolupament de fórmules el 90% mitjançant productes alimentaris (plantes i productes naturals) per a farmacèutiques i veterinàries, que després o bé el client es produïa a casa seva o bé Nutraresearch li recomanava una tercera companyia que els fabriqués. Ara bé, amb l’entrada de Gemma Casadevall a la direcció de la companyia, es va marcar com a objectiu disposar de la seva planta de producció pròpia per oferir també aquest servei als clients i, a més a més, poder fabricar producte propi avançant-se a les comandes dels clients. “Nosaltres fem estudis de mercat i identifiquem tendències de consum en complements alimentaris, els desenvolupem i els fabriquem i quan ve una tercera empresa a demanar-nos una fórmula li podem oferir també el nostre producte acabat de manera immediata”, explica Casadevall.
Nous atractius.
Nutraresearch s’ha redefinit, doncs, per oferir-se com un soci amb capacitat de resposta àgil a la demanda del consum de salut i benestar. “El nostre valor afegit és que a més d’agilitat, com que som farmacèutics, treballem en estàndards de qualitat i estabilitat amb rigor de tests Farma”, hi afegeix la directora general.
De fet, un dels seus clients va treure un producte per potenciar la immunitat que Nutraresearch havia formulat el mes d’abril, quan la pandèmia acabava d’esclatar a Catalunya. “Per a nosaltres és molt important avançar-nos al mercat”, diu Casadevall.
La directora general explica que, amb aquesta redefinició estratègica de la companyia i les noves necessitats de consum de la pandèmia, s’ha impulsat la internacionalització de Nutraresearch, de fet en només un any les vendes a l’exterior han passat de representar un 2% del volum de facturació a un 15%. “Tenim molt client anglosaxó que ens ha vingut a buscar perquè nosaltres agrupem el coneixement de la botànica i la fitoteràpia amb la tecnologia farmacèutica. Som únics en aquesta combinació”, descriu Gemma Casadevall. Nutraresearch ofereix, doncs, fórmules amb extractes de plantes que no fan efecte només un cop preses, sinó que s’alliberen de manera dosificada com ho fan els fàrmacs. Per exemple, han desenvolupat un producte per evitar l’insomni que es va alliberant al llarg de tota la nit.
“Les nostres fórmules amb la complexitat tècnica d’alliberament ens estan fent obrir nous mercats internacionals. De fet, estem tenint creixements de dos dígits”, diu la directora general. Fins ara tenien clients de dimensions més bé petites i locals.
Nutraresearch va arribar a facturar gairebé 6 milions d’euros el 2019, però l’any 2020 la facturació va baixar fins als 4,8 milions per l’aturada global de la pandèmia. “Els nostres clients que feien visita mèdica i farmacèutica es van aturar i ens va afectar a nosaltres”, diu la directora general, qui hi afegeix que, en canvi, el marge d’explotació ha estat molt millor aquest any que els exercicis anteriors: “Hem venut molts més serveis i aquesta línia ens dona més beneficis.”
Amb el creixement del mercat internacional, la nova estratègia de producte propi i les noves tendències de consum en productes alimentaris, Gemma Casadevall preveu que l’any 2021 augmentin el seu volum de negoci fins als 6,8 milions d’euros.