Empreses

La logística integral de Janis aborda la UE des de Badalona

Global. L’empresa argentina s’encarrega de les comandes des del moment en què el comerç rep el correu electrònic

Forts en el canal de supermercats, també operen en el sector del comerç i el farmacèutic

Janis, una empresa que deu el seu nom a Janis Joplin, icona del moviment hippy i la música rock de la dècada dels seixanta, ha triat la ciutat de Badalona per abordar Europa. Janis es dedica a fer una logística integral del comerç que tenen els seus clients a través de la xarxa, des que reben el correu electrònic amb la comanda fins a la gestió del magatzem i l’estoc, la seva preparació i l’entrega.

D’origen argentí, va ser fundada per Francisco Mato, dissenyador gràfic uruguaià resident a l’Argentina i CEO de la firma, i Lisandro Aubet, argentí i enginyer en informàtica i tecnologies de la comunicació. Des de fa pocs mesos s’ha incorporat a l’equip Luca Tadeo, responsable de l’empresa a l’Estat espanyol i Portugal.

“Fèiem campanyes de màrqueting i ja vam veure que el comerç electrònic agafaria velocitat en els pròxims anys, i vam decidir néixer amb la idea de fer un producte propi per al nou canal de venda”, explica Mato.

Per saber com es desenvolupava aquest món, van decidir implementar botigues en línia: “I ens vam adonar que érem capaços de solucionar situacions complexes de manera molt senzilla”, indica. I així, “gairebé per error”, comenta Mato, va néixer Janis, el nom que van donar al software de manera interna, “perquè als dos” els “agradava molt Janis Joplin”, i que ha perdurat “perquè va tenir molt bona acceptació en el mercat”, comenta, explicant que també les sales de les oficines han estat batejades amb noms de grans figures del rock, com ara Stones i Hendricks.

Van establir ràpidament lligams amb grans clients, com ara Walmart Argentina i Sony, fins arribar a hores d’ara als 65 arreu del continent americà. “Des de Mèxic inclòs, estem a tots els països de Llatinoamèrica i ara, que hem obert seu a Badalona, també som a Europa”, indica. Amb seu mundial a Buenos Aires, Janis té oficines a Còrdova, Montevideo, Santiago de Xile, São Paolo, Ciutat de Mèxic i Badalona.

La primera funció del software Janis va ser la de gestionar l’estoc i els preus, però l’ajut que els va demanar un client per administrar el magatzem els va fer avançar en altres solucions personalitzades. Poc després va arribar la gestió de comandes i l’especialització en supermercats, un dels sectors amb la logística més complexa. Grans distribuïdors, gegants a Sud-amèrica com ara Cencosud, són a hores d’ara clients fidels, i també gestionen la logística integral d’empreses del sector farmacèutic i del retail, i cadenes d’electrodomèstics i d’articles d’oficina.

Facturació constant.

El model de negoci de Janis es basa en el fet de vendre la solució i rebre un percentatge per cada comanda que passa per la seva plataforma. “D’aquesta manera, el nostre software està facturant les 24 hores del dia”, assenyala Mato.

El 2018 van començar a treballar amb Ametller Origen, a Barcelona. “Teníem molta complexitat en l’àmbit del comerç electrònic, que es va llançar aquell any, amb un servei d’entrega de dues hores. En aquell moment, ens vam inspirar en el que s’estava fent a Sud-amèrica, perquè en aquest àmbit estan molt avançats. Vaig contactar amb Mato en una fira on vaig assistir al Brasil i em vaig enamorar del producte. Durant la pandèmia, Ametller Origen va augmentar per 15 les seves vendes, quelcom que hauria estat impossible sense Janis”, explica Tateo, exresponsable de màrqueting d’Ametller Origen fins a incorporar-se a Janis.

L’empresa argentina ha triat Badalona per fer la seva expansió a Europa. “Primer abordarem el mercat de l’Estat, Andorra, Itàlia i Portugal. Després anirem més enllà, però sempre de manera gradual”, explica Mato.

El software Janis s’adapta a qualsevol sistema informàtics ja operatiu i a qualsevol operadora: “I treballa d’una manera col·laborativa, en el sentit que tenim clients que tenen necessitats comunes i es posen d’acord per demanar-nos allò que necessiten”, afirma Mato.

A més d’entrar en el mercat europeu, un dels altres objectius immediats de la firma és entrar als Estats Units, “un dels mercats més avançats en aquest àmbit a escala mundial”, avança el CEO de Janis, que destaca la fidelitat dels seus clients: “Vam començar en els mercats de l’Uruguai, el Brasil i Mèxic, i conservem els mateixos clients.”

JANIS

Facturació
3,5 M€
Treballadors
75
Any de fundació
2009
L’equip de Janis va passar en un sol any, el 2016, de ser cinc persones a una trentena. El 70% són informàtics, programadors i experts en ‘big data’, i entre ells, només 13 dones. “Tenim les portes obertes per a elles, però és difícil trobar-ne en aquest camp!”, afirma Mato.
Anàlisi de dades

Conèixer a fons el client

El secret de Janis és que ofereix a les empreses un coneixement profund dels clients i, per tant, de les solucions que li calen. S’adapta a tot allò que necessita l’empresa per a l’èxit de la seva transacció electrònica, és fàcil de gestionar i la firma dona acompanyament estratègic, de sistemes i operacions. Les xifres parlen per si soles: cada client genera diàriament 50 milions de registres de dates que Janis guarda i analitza. La tria de Badalona no ha estat casual: “A Barcelona hi ha un ecosistema digital molt desenvolupat”, diu Mato.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.