Empreses

Roler aposta per la creativitat per liderar el sector d'elaborats carnis

Invertir en maquinària, nous productes, etiquetatge i embalatge, claus de l'èxit d'aquesta companyia familiar

Roler produeix 300 tones de productes carnis cada setmana per a uns 25 clients
Cal oferir varietat, reinventar-se i fugir de la monotonia

El grup familiar d'elaborats carnis frescos Arcadíe España, nascut el 1992 a Terrassa arran d'una joint-venture amb l'empresa francesa Arcadíe i que es coneix gràcies a la seva marca comercial Roler des del 1998, va tancar el 2012 amb un creixement del 20% en la seva facturació, que els situa en uns 56 milions d'euros. La companyia, que aquest any farà el canvi definitiu de nom i passarà a denominar-se Roler, aposta per la “creativitat” i les inversions continuades en processos productius, maquinària, embalatge, etiquetatge, presentació i elaboració de productes específics per continuar mantenint el lideratge del sector, segons explica el seu vicepresident executiu, Joan Carles San José Torras.

Roler treballa per a uns 25 clients, tot grans cadenes de distribució d'hipermercats i supermercats, entre els quals hi ha els grups Carrefour, Auchan, Eroski, El Corte Inglés, Consum, Dia o Condis, a més d'altres de locals a àmbit estatal, als quals subministra 80 milions d'unitats a l'any de les seva variada gamma de productes que supera les més de 100 referències, ja sigui en picades de carn, hamburgueses, salsitxes, broquetes, brous, filetejats, formats clàssics, per a nens, etc. San José, que tota la vida ha viscut del sector de la carnisseria, explica que la companyia està contínuament adaptant-se a les necessitats dels consumidors, que cada cop canvien amb més celeritat.

Amb la seu central de 7.000 m² a Terrassa amb capacitat per fabricar més de 10.000 tones l'any, el grup va fer expansió internacional a Portugal l'any 1999 –representa el 10% del volum que produeix anualment– i l'any 2004 va iniciar el projecte per construir una nova fàbrica a Càceres que va posar en marxa l'any 2006 encara amb més capacitat productiva. La companyia no ha parat de créixer malgrat la crisi econòmica al mercat estatal, fet que no els fa plantejar la necessitat d'expandir-se a l'exterior. Malgrat tot, sí que elaboren un sèrie de carpaccios per al mercat austríac després que els vinguessin a buscar. El 2006 també van tancar una aliança amb Disney per fer el llançament de l'hamburguesa Mickey Mouse.

Com explica San José, una de les claus per mantenir-se al capdamunt és la comercialització de productes de temporada, copiant el funcionament del sector de la moda, amb productes d'hivern, primavera i tardor i estiu. A més, els diferents clients també els demanen productes i novetats cada temporada. “És qüestió d'oferir varietat, reinventar-se i fugir de la monotonia”, explica San José, que afegeix que l'etiquetatge és la carta de presentació de l'empresa al consumidor i una de les apostes de futur per arribar cada dia de manera diferent al consumidor i “poder explicar històries”.

La primera d'aquestes històries que han iniciat fa una setmana a àmbit estatal, aprofitant la tirada de les xarxes socials on també hi són presents, és el concurs de Las Recetas Solidarias, en què animen els consumidors de carn picada a enviar les seves receptes, ja que cada 15 dies es premiarà la que tingui més vots. La fotografia i la recepta del guanyador apareixerà a totes les etiquetes de carn picada —més de 300.000 unitats cada setmana–, però el més important, segons destaca San José, és que a través seu es distribuirà 1.000 racions de menjar a persones necessitades gràcies a l'acord signat amb la Federació de Bancs d'Aliments. Aquest és el punt de partida d'un tipus de campanya que vol potenciar Roler, ja que a més de fer un acte de filantropia també “promociona l'empresa a un cost baix i arribant a molta gent”. Tot i que prefereixen dir-ho amb la boca petita i sense fer-ne publicitat, Arcadíe ja ha anat col·laborant amb menjadors socials i fundacions a l'entorn de Terrassa aportant aliments des dels inicis.

La polèmica del frau en l'etiquetatge de carn de cavall, del qual són aliens, va obligar a endarrerir aquesta campanya de promoció. San José admet que ha afectat les vendes de carn a Europa, tot i assegurar que no té a res a veure amb la crisi que es va viure en el seu moment amb les vaques boges. “Aquests episodis t'obliguen a esforçar-te més, encara que ja ho estiguis fent bé”, afegeix, cosa que van fer amb l'episodi de vaques boges començant a treballar també amb aviram. Altres moments complicats com el que van viure l'any 2011 també els van esperonar a posar al mercat la gamma Summumm, amb productes de més qualitat i carn que sempre és tendra. Això els va permetre situar-se l'any 2012 clarament un 24% per sobre de l'evolució general del sector. I ara milloraran aquesta gamma servint-la sense colorants ni conservants.

Arcadíe España es va fundar el 1992 i recull l'experiència carnissera de la família San José Torras. L'any 1998 compren totes les accions dels aliats d'Arcadíe França i treuen la marca Roler, amb la qual es coneix pel gran públic. Per això enguany n'adoptaran el nom i desapareixerà el d'Arcadíe.
Facturació
56 M€
Treballadors
406
Any de fundació
1992


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Roler aposta per la creativitat per liderar el sector d'elaborats carnis

Publicat a