Empreses

JMT Ambiplan porta la moqueta ecològica a fires i congressos

L'empresa de l'Hospitalet de Llobregat de lloguer de mobiliari es diversifica també amb paviments

La moqueta sostenible redueix la sensació de cansament i el soroll
L'activitat firal va patir molt durant els anys 2008 i 2009, però ara s'ha estabilitzat

L'empresa de lloguer de moquetes i mobiliari per a fires, congressos, salons i tot tipus d'esdeveniments JMT Ambiplan ha començat a diversificar la seva cartera de productes amb la comercialització de tot tipus de solucions per a terres i treballa per introduir amb força la seva moqueta sostenible, que els assistents del passat Mobile World Congress ja van poder provar.

Òscar Fanlo, director general de la companyia, de matriu holandesa i amb oficines a Madrid i Barcelona, entre altres ciutats europees, explica: “No volem fer el que fan els nostres clients, perquè no és la nostra feina, però sí que els volem oferir el màxim de productes i solucions per triar.” L'empresa treballa per a empreses que es dediquen al muntatge d'estands (tant per a companyies de l'envergadura de Fira de Barcelona, que comercialitza els seus espais, com també per a estudis de disseny o d'arquitectura, agències d'esdeveniments o decoradors) llogant-los el material que necessiten, bàsicament tot tipus de mobiliari i de pavimentació.

La companyia té centenars de referències i mobiliari de tot tipus, i també assisteix les empreses de l'Estat espanyol que opten per anar a fires a l'exterior, una tendència que, segons Fanlo, cada vegada és més creixent. “Els nostres clients ens expliquen que algunes de les firmes per a les quals treballen han abandonat les cites nacionals per assistir només a les internacionals que saben que els reportaran més beneficis perquè l'assistència és major o de més bona qualitat”, explica Fanlo, que, malgrat tot, lloa la bona tasca d'institucions com Fira de Barcelona per captar per a la ciutat trobades de caràcter internacional i de primer ordre.

De fet, amb algunes de les trobades més importants, com ara la celebració del congrés de telefonia mòbil, el mes de febrer passat, l'empresa es veu obligada a portar mobiliari d'altres centres del grup en ciutats europees perquè amb el seu estoc, que és amplissím, no dóna l'abast. Només per a aquest congrés en concret, la companyia va haver de moure més de 30 contenidors de moqueta i de mobles des de diferents seus europees.

L'empresa també busca diversificar-se en la cobertura de diferents esdeveniments perquè la seva és una feina massa estacional que es concentra sobretot en els mesos de forta activitat firal (8 mesos l'any, bàsicament de febrer a juny i de setembre a novembre) i que és pràcticament inexistent en els quatre mesos restants. “Ara intentem captar clients també en l'organització d'esdeveniments esportius perquè ens ajuden a desestacionalitzar una mica un negoci que està massa contret i que té una data d'entrega que cada vegada més s'està escurçant”, explica Fanlo. De fet, la companyia ha notat els efectes de la crisi econòmica i l'any 2009 va haver de fer una reestructuració de personal. Ara, però, sembla que l'activitat firal està més normalitzada i l'empresa no té tensions d'aquest tipus ni pateix per trobar personal.

“La nostra és una feina que t'ha d'agradar perquè és un negoci 7/24: estem disponibles durant les vint-i-quatre hores dels set dies a la setmana. No tenim contestador automàtic perquè sempre hi ha algú de guàrdia”, explica el director general. Encara que JMT Ambiplan cobreix tot el territori ibèric, Portugal inclòs, l'activitat firal es reparteix en més del 70% entre les activitats a Barcelona i Madrid, amb preeminència de la primera.

El grup està desenvolupant amb força la comercialització de la seva moqueta sostenible, de la qual va instal·lar més de 14.000 m² durant el Mobile World Congress. Aquest tipus de moqueta destaca perquè és reutilitzable i perquè durant tot el seu cicle de vida és respectuosa amb el medi ambient, es neteja fàcilment sense necessitat d'utilitzar productes químics i produeix menys energia electrostàtica que altres materials. A més, és més confortable que la moqueta estàndard gràcies al seu gruix especial, que genera una sensació de menor cansament tant a l'expositor com al visitant i té la capacitat d'absorbir el soroll ambiental, cosa que afavoreix l'acústica general de l'esdeveniment.

La facturació del 2012 va ser d'1,8 milions a Barcelona, on treballen 13 persones, i de 1,029 a Madrid.

Facturació

1,81 M€

Treballadors

13

Any de fundació

1996

La companyia va néixer l'any 1996 a Madrid i va obrir a Barcelona el 2002, però el 2004 el grup holandès JMT en va adquirir el 70% del capital. Des del 2007, té el 100%.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

JMT Ambiplan porta la moqueta ecològica a fires i congressos

Publicat a