Empreses

La líder en mallots, a la conquesta d'Europa

Gimar de Mataró, proveïdora oficial de la selecció catalana i espanyola de gimnàstica artística, comença l'aventura a l'exterior

El disseny marca la diferència i nosaltres oferim al client personalitzar la peça

La mataronina Gimar s'ha convertit sense discussions –copa entre un 70% i un 80% del mercat espanyol– en l'empresa referent dels mallots de gimnàstica artística i de retruc en una firma clau d'altres esports que requereixen una roba de qualitat i amb la màxima adaptabilitat. Nascuda l'any 1995 com a firma de banyadors, els seus propietaris aviat es van adonar de l'existència d'una veta de mercat prou engrescadora i amb un mínim de competència: la dels mallots de gimnàstica. “Cada any guanyem clients, però és ben cert que la crisi ens ha afectat i les vendes no pugen, perquè ens compren models més econòmics”, explica el gerent de Gimar, Sergi Prunés. Inicialment es va començar a vendre als clubs esportius de Mataró i rodalia i la fórmula del boca a orella va funcionar a la perfecció. Després de la gimnàstica rítmica vindrien els encàrrecs d'altres disciplines, com el patinatge o la gimnàstica masculina. I què distingeix la firma? La capacitat d'oferir al client el producte en licra que demana. “Més que treure material nou al mercat, nosaltres treballem a mida i satisfem les peticions que ens fan arribar”, assenyala. En aquest sentit, Prunés explica que l'empresa garanteix la continuïtat del model, com a mínim, durant cinc anys.

Prunés defensa que la qualitat d'un mallot es defineix per la capacitat d'adaptació al cos de l'esportista. “Si no queda ben posat o marca més del compte pot fins i tot ser desqualificat”, assegura, i afegeix que a Gimar “va costar molt aconseguir un patró que complís aquestes condicions”. I un cop fet? “El disseny marca la diferència i, en aquest cas, nosaltres anem més enllà i personalitzem la peça”, apunta Sergi Prunés. Una personalització que es pot concretar sobre la base d'un model del catàleg, canviant només colors i licres o traslladant directament el disseny o dibuix fet pel client a un model únic i propi durant dos anys. Passat aquest temps el disseny queda inclòs en el catàleg de l'empresa. Per Prunés, els americans continuen marcant la tendència en el sector de la gimnàstica rítmica. Les últimes són clares: combinar diferents licres que brillin i amb un acabat amb cristalls Swarovski. El gerent de Gimar explica que un cop consolidada la marca en el mercat espanyol –sobretot a Catalunya i Madrid– calia fer un salt a fora. De la mà de la Cambra de Comerç la firma ja ha fet els primers contactes amb èxit a Escandinàvia i Anglaterra. “La crisi ens ha ajudat a fer el pas. Volem trobar el nostre lloc a fora”, afirma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La líder en mallots, a la conquesta d'Europa

Publicat a