Empreses

Moda catalana per triomfar a les festes

“Quan es va a un casament, no hi ha res pitjor que trobar-te amb una altra convidada que porta el mateix vestit que tu.” El director creatiu de Veneno en la Piel, Toni Francesc, resumeix així una de les principals preocupacions de les dones a l'hora de triar la roba per anar a una festa i un dels motius que el van portar a la creació de la marca l'any 1996. En aquell moment, segons Francesc, les dones joves ho tenien molt complicat per trobar roba de festa que s'adaptés als seus gustos. “La majoria dels vestits de cerimònia eren dissenys clàssics orientats a dones de més de quaranta anys.” A més, afegeix, l'única opció per vestir diferent era recórrer a models exclusius, peces que quedaven lluny de l'abast de la majoria de les butxaques. Les col·leccions de Veneno en la Piel ofereixen vestits de línies fresques per a un públic jove amb dissenys que es poden fer servir per anar a un casament o una graduació, però també per sortir de festa.

Durant els anys noranta i la primera dècada del segle XXI va anar creixent el nombre de cerimònies i també la seva fastuositat. En època de vaques grasses era relativament normal trobar-se amb casaments, comunions i batejos on els convidats es comptaven per centenars. En aquell context, Veneno en la Piel va irrompre amb una aposta pel producte de qualitat original, dissenyat i elaborat completament a Catalunya i amb uns preus assequibles. El grup que dirigeix Toni Francesc que, a més de Veneno en la Piel, comercialitza una altra marca que porta el seu nom, reivindica el talent de la moda catalana tot i que reconeix que la indústria no passa el seu millor moment. La davallada del nombre de casaments i la reducció en la fastuositat de festes familiars, com ara comunions i batejos, la pateixen en primera persona marques com ara Veneno en la Piel.

Les vendes han caigut en els darrers anys però el plantejament de l'empresa, nascuda a Badalona, continua sent el mateix. Veneno en la Piel va néixer amb vocació internacional i des del primer moment va començar a traspassar fronteres. Els dissenys de la marca es poden trobar a llocs com ara els Estats Units, Equador i Dubai, però el país on han trobat una acceptació més gran és a Mèxic, on són presents a Almacenes Liverpool, la cadena de grans magatzems més important del país, i en altres botigues multimarca. De fet, les vendes a Mèxic representen el 8% del total del grup. Toni Francesc assegura que sortir a fora requereix inversions i en alguns països tot es fa més complicat per qüestions relacionades amb l'exportació i les duanes, com passa a Mèxic, tot i que “un cop coneixes com funciona i comences a treballar t'acabes adaptant a les complexitats”.

La marca desfila a les passarel·les mexicanes des de fa anys com també ho fa a Barcelona, al Brandery, i a la passarel·la Cibeles de Madrid. El volum total de les exportacions està al voltant del 22% i la resta de les vendes es concentren a Catalunya i diferents punts de l'Estat espanyol. “La nostra vocació sempre ha estat internacional però sense oblidar que el mercat nacional és el més proper i el que més coneixem”, manté el director creatiu de la firma, que té ara una botiga al Born, a Barcelona tot i que no descarta obrir-ne d'altres més endavant: “Ens agradaria tenir botigues a Madrid, a Sevilla, a València, perquè tenim molts clients per aquestes zones, que tenen el valor afegit del turisme.”

Tot i la caiguda en vendes, Toni Francesc assegura que mai no s'ha plantejat produir fora per reduir costos. “La nostra identitat és aquí”, explica. Reclama una major implicació de les administracions per la moda, “no només per la indústria sinó també pel consum, perquè sense això ens costarà encara més sortir de la crisi”. Veneno en la Piel referma la seva aposta per Catalunya i l'Estat espanyol, convençuts que la situació es recuperarà. “Res no tornarà a ser com abans però en tot aquest temps n'haurem après molt”, conclou esperançat Toni Francesc.

L'empresa té dues marques, Veneno en la Piel i Toni Francesc. Un 20% del total de la facturació es ven a fora de l'Estat espanyol i la previsió de fabricació per a aquest any es de 35.000 peces.

Venda majorista “online”

Veneno en la Piel va apostar des del principi per la venda online majorista com a una opció per arribar de forma més ràpida al seus clients. La idea de la marca és donar una rotació molt ràpida als models que ofereixen i la venda a través de representants amb mostres els quedava molt aviat desfasada. Toni Francesc explica que amb la venda online és més fàcil controlar els estocs i anar entrant models nous. Ara preparen el web per iniciar també la venda minorista online.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Moda catalana per triomfar a les festes

Publicat a