Empreses

Happy Pills obrirà botiga a Madrid i Palma i vol fer el salt a l'exterior en un any

Vol obrir el negoci a la franquícia.

Vam tenir un èxit prematur que ens va comportar alguns imitadors

Facturació

1,5 M€

Treballadors

25

Any de fundació

2007


L'empresa barcelonina Happy Pills, amb sis botigues i sis anys en el mercat, obrirà establiments propis a Madrid i Palma de Mallorca i estudia la possibilitat de franquiciar els seus comerços a inversors nacionals i internacionals que hi estiguin interessats, segons ha explicat el director general de la companyia, Domingo Ojeda. “En franquícies estem treballant en el pla de desenvolupament, després d'haver estudiat que és interessant tant per a nosaltres com per als franquiciats”, explica Ojeda, que assumeix que entre 4 i 5 franquícies “tenen cabuda a l'Estat espanyol, més no”. De les botigues pròpies, quatre són a la ciutat de Barcelona (la primera va ser la del carrer dels Arcs, a prop de la Catedral) i les altres dues, a Saragossa i Bilbao. “Ja tenim experiència d'anar a fora i de comprovar que les coses que serveixen per a Barcelona no serveixen necessàriament per a l'Estat espanyol”, explica, i ho fa extrapolable als mercats exteriors, dels quals reben propostes diàriament i on la companyia estudia desembarcar en el termini aproximat d'un any. La botiga de Madrid ocuparà un espai de 25 m², al número 14 del carrer de Fuencarral, i de mitjana els seus establiments no superen els 35 o 40 m².

“En l'àmbit internacional, el nostre objectiu seria tres o quatre botigues a cada ciutat”, detalla Ojeda, que comenta que també provaran la fórmula franquiciada per sortir a l'exterior. “Hi ha un mercat que ens interessa molt, que és el nord-americà, però s'hi ha d'entrar bé”, matisa. A més de Nova York, Happy Pills també creu que el seu projecte funcionaria en ciutats com Londres, París i Estocolm.

“Necessitem temps per fer les coses, volem anar a poc a poc perquè no tenim recursos i perquè volem controlar tot el procés”, assegura Ojeda. De fet, en el moment del seu naixement van tenir un èxit prematur perquè la idea va atreure de seguida els inversors pel seu disseny i concepte innovador en una època en què no estaven preparats per a l'expansió. “Aquell no era el moment adequat, però ara sí que estem llestos i, si les coses ens van com esperem, farem un salt important en poc temps”, manifesta el màxim directiu de l'empresa.

SENSE SUCRE NI GLUTEN.

A banda dels plans de creixement en nombre d'establiments, la casa també vol ampliar la seva gamma de productes amb noves línies de caramels sense sucre i sense gluten (que desenvoluparà pròximament), sense lactosa, sense additius, caramels halal i kosher (seguint els preceptes de les religions islàmica i jueva sobre el que es pot menjar i no, respectivament), ecològics i baixos en calories. En aquest sentit, ha habilitat espais especials en el seu nou centre logístic del polígon Guixeres de Badalona per garantir la traçabilitat dels seus productes. “Ens agradaria que els nostres productes fossin encara més exclusius, però és difícil trobar això en el mercat. Malgrat tot, sí que apostem per la màxima qualitat”, explica.

L'empresa, que no és fabricant però que compra els caramels als líders en el sector (Frit Ravich, Haribo, Fini, Vidal...), té entre 100 i 125 referències i ven uns 85.000 quilos de caramels cada any. La facturació de l'exercici passat, que tancaran amb un milió i mig d'euros, va millorar un 7%, tot i que l'empresa reconeix que a finals d'any les vendes ja començaven a baixar. “Hem tingut un primer trimestre bastant tristot, per dir-ho d'alguna manera, i nosaltres hem adaptat els preus per no repercutir l'IVA en els clients”, diu Ojeda.

Happy Pills ha baixat el preu del producte a granel de 18 a 15 euros, malgrat haver augmentat 2 punts l'IVA. Els seus productes són molt valorats pels turistes i el públic femení.

La companyia de les píndoles de la felicitat va néixer a Barcelona el 2007 creada per una família vinculada al comerç. Ja havien tingut franquícies de Natura i Bang & Olufsen i s'havien dedicat a l'oci infantil, al rentat de cotxes i a la venda de discos. Amb els caramels han fet diana.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Happy Pills obrirà botiga a Madrid i Palma i vol fer el salt a l'exterior en un any

Publicat a