Empreses

Maystar aposta pel mercat brasiler per expandir el negoci

L'empresa torrenca, líder en cera de depilació per al sector professional, ja exporta a 65 països. Des de la filial del Brasil, creix a la resta d'Amèrica del Sud.

Les traves administratives i fiscals que suposa entrar al mercat brasiler són dures

Al Brasil, un mercat amb 200 milions de consumidors potencials, els tractaments estètics per aconseguir la imatge personal desitjada han crescut en els darrers anys paral·lelament a la seva economia.

Maystar, líder en vendes a l'Estat espanyol de cera depilatòria per al sector professional, va implantar-s'hi fa dos anys. “Entrar al Brasil és dur, perquè les traves fiscals i administratives són enormes, però en sis anys preveiem que el pilar del nostre negoci serà allà”, explica Dennis Bonnan, director general. La torrenca va decidir avançar-se a la competència i obrir una filial a l'estat de São Paulo, on hi treballen una desena de persones. Ara mateix, està muntant la xarxa de vendes al Brasil. I alhora aprofundeix els vincles comercials a països de l'àrea on ja tenien distribuïdors: Bolívia, Equador i Perú. Bonnan considera que aquest darrer és una bona oportunitat de negoci i acaben de constituir-hi distribuïdora pròpia: “És un mercat verge, on el sector de l'estètica comença de zero. Nosaltres podem aportar la nostra experiència i el producte de qualitat.”

La trajectòria en el reduït sector dels fabricants europeus de cera depilatòria la té acreditada. El 1984, el fundador, Jesús Bonnan, va començar-ne l'elaboració al garatge de casa amb algunes olles. El 1991, aquest emprenedor va inventar i patentar el sistema roll-on. Adequat per depilar ràpidament zones grans, escalfa la cera a l'interior del mateix aparell. Ha estat molt imitat i s'ha estès per tot el món. A Maystar els 8 milions d'unitats que ven cada any encara li reporten el 40% sobre la facturació total.

Semblaria que en ceres tot està inventat, però no és el cas. L'empresa dedica un 5% del pressupost a innovació i desenvolupament. Comercialitza sis marques diferents de ceres. Starpil i Depilflax en són les principals. “Tenim una fórmula base, però innovem en el producte, que s'agafi millor a la pell, per exemple”, explica Bonnan. L'objectiu és “reduir costos sense perdre qualitat i aportar nous valors afegits”. La tendència del sector es concentra a “considerar la depilació com un tractament estètic més”. La crisi ha afectat el negoci a l'Estat espanyol, que en el cas de la torrenca ha perdut un 10% de quota en el balanç d'explotació a favor del mercat exterior. “La gent va menys al centre d'estètica i, a més, aquí la depilació és més estacional que a països com el Brasil.” Malgrat això, les vendes de Maystar han crescut un 60% en els darrers 6 anys. “La fidelitat als clients, també als de l'Estat, és important per a nosaltres. Som un equip jove, que seguirem invertint en desenvolupament i estabilitat de l'estructura comercial per quan passi la crisi.” Ara mateix, però, les protagonistes del creixement són les vendes a l'exterior. Maystar exporta a 65 països. D'entre els emergents, en destaca Rússia. És un mercat nou, perquè el costum de depilar-se s'està estenent des de fa sols una dècada. Als mercats asiàtics, l'estratègia de Maystar se centra en l'altra part del negoci: les cremes i productes per a tractaments corporals.

L'empresa va encetar aquesta línia el 1988, paral·lelament a la cera. Ara, tenen un centenar de productes, distribuïts en 10 línies dirigides a un segment de gamma mitjana i alta que les compra i consumeix a spas i centres d'estètica. “La qualitat és la base del nostre producte i el que ens diferencia. Des de la matèria primera a l'elaboració, que fem íntegrament a la planta de Torredembarra”, assenyala Bonnan. “Creem protocols de tractament, amb els quals formem els professionals dels centres. Volem que el tracte al client sigui exquisit.”

Facturació

13 M€

Treballadors

45

Any de fundació

1984

Amb la cera depilatòria com a centre del negoci, Maystar, inventora del sistema ‘roll-on', fabrica i comercialitza també productes cosmètics i per al benestar corporal.

D'Indonèsia a Barcelona

Fa dos anys, la torrenca va apostar per diversificar el negoci, obrint centres d'estètica propis. Juntament amb socis locals el primer Maystar Center es va implantar a Indonèsia, país on ja disposa d'un segon establiment. S'hi fan tractaments estètics exclusivament amb productes cosmètics Maystar. “Formen l'equip amb la nostra filosofia, que persegueix que el client gaudeixi d'un moment de benestar.” Els centres s'han expandit a Armènia i Colòmbia. Enguany, preveuen obrir-ne a Barcelona o Madrid.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Maystar aposta pel mercat brasiler per expandir el negoci

Publicat a