Empreses

Costa Brava Grup entra en el mercat de càpsules de cafè

Sortiran al mercat a final d'aquest any i es tracta d'una línia de càpsules de cafè amb la seva marca pròpia, Café Crem, que vendrà en supermercats

L'empresa vol potenciar les marques pròpies de cafè i infusions

El grup de distribució Costa Brava, amb seu a Sils, especialitzada en la distribució de productes per al sector de l'hostaleria i la restauració, entra aquest any en el mercat de les càpsules de cafè per al consum domèstic amb la seva marca de Café Crem –compatible amb cafeteres com la Nespresso–. Les càpsules, que es podran comprar als supermercats, provenen de diferents finques seleccionades, com la de l'illa de Sumatra a Indonèsia (varietat robusta descafeinat), la regió de Cerrado al Brasil (100% aràbiga), el districte Malabar de l'Índia (100% robusta) o la de la província de Barahona de la República Dominicana (100% aràbiga). Les càpsules no les fabrica directament Costa Brava Grup, sinó que ho farà una companyia externa però sota la marca de Café Crem, que l'empresa de Sils va adquirir el 2009.

Costa Brava Grup aglutina 27 empreses catalanes associades que distribueixen les principals marques de begudes, alimentació i productes de neteja i drogueria per al canal Horeca (hotels, bars, restaurants, empreses de càtering i petites botigues d'alimentació). Té accés a un estoc de 2.500 referències amb servei de lliurament en menys de 24 hores. Entre les marques que distribueixen destaca Granini, Nestlé Waters, Damm, San Miguel, Fontvella, Vins i Licors Grau Gallina Blanca, Borges, Cobega i Cacaolat. El grup va tancar l'any amb una facturació de 188 milions d'euros i preveu un creixement d'un 15% en els propers tres anys. La facturació del 2012 de la planta de Sils va ser de 16,9 milions i dóna feina a 20 treballadors. Les empreses associades al CB Grup donen feina a un total de 829 professionals i aprovisionen 36.364 punts de venda a traves del seu propi centre logístic i dels 27 centres de distribució dels seus associats.

Ara, l'objectiu de l'empresa és continuar creixent i, per aconseguir-ho, segons explica el seu president, Carles Pujol, centraran la seva estratègia en dos grans eixos: ampliar la cartera de clients per al canal Horeca tant per a l'empresa de Sils com per a la resta d'associats al grup, i el segon, distribuir nous productes. Segons Pujol, volen començar a distribuir referències que necessiten fred, com ara “embotits, formatges, pernils, xarcuteria i mantegues” i “així donar una bona empenta al grup”. Aquesta aposta pot suposar haver de fer una inversió mínima de més de mig milió d'euros per construir cambres frigorífiques al centre logístic de Sils i, també, condicionar la flota de camions. La intenció de Costa Brava grup és portar-ho a terme a partir de l'any vinent.

Amb vista a aquest any, l'objectiu de l'empresa de Sils és potenciar el canal Horeca per créixer amb les marques pròpies de cafès, que actualment tenen una producció de 400 tones a l'any i que distribueixen des de fa tres anys sota les marques Café Crem –amb quatre varietats diferents– i Ideal Coffee –amb una de sola– i també amb el te i les infusions, que també creixen en varietats. Amb les marques pròpies CB Grup té una facturació de tres milions d'euros. I com que es tracta d'un producte propi, el grup també vol estendre les seves gammes arreu de l'Estat espanyol –a través de distribuïdors afins– ja que fins ara la distribució d'aquests productes pràcticament només es feia a Catalunya.

El grup, a més, invertirà aquest any 400.000 euros en un procés de canvi d'envasos que servirà per substituir les caixes de cartró pels contenidors de plàstic reutilitzables.

Les distribuïdores que integren CB Grup tenen capacitat per cobrir entre 300 i 400 rutes diàries de subministrament. Amb una flota de més de 600 vehicles (dels quals 400 són camions i la resta, furgonetes) el grup logístic reparteix una extensa gamma de productes als seus clients del canal Horeca.

Costa Brava Grup es va crear ara fa 25 anys per l'amistat d'un grup d'empresaris del món de la distribució al canal Horeca. En principi CB Grup es va crear com una central de compres formada per 17 empreses i amb els anys s'ha convertit en una empresa de serveis per a la distribució que dóna suport als seus socis.

El Grup de Distribució Costa Brava Grup celebra aquest any el seu vint-i-cinquè aniversari. Aglutina 27 empreses distribuïdores de begudes, alimentació i productes de neteja i drogueria per a hotels, bars, restaurants i empreses de càtering de Catalunya. Aprovisionen 36.364 punts de venda a través del propi centre logístic.
Facturació
180 M €
Treballadors
829
Any de fundació
1988


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Costa Brava Grup entra en el mercat de càpsules de cafè

Publicat a