Empreses

Acuista.com segueix líder i diversifica l'oferta ‘on-line'

Fundada l'any 2000, destaca en el sector de la venda en xarxa d'electrònica i informàtica. Diversificació. Llança la nova botiga Gourmet Global Market, d'alimentació

El fet diferencial és, segons Serra, una “obsessió paranoica” per l'atenció al client
No pots tenir tots els productes en estoc. El client compra el que vol

Nascuda l'any 2000, Acuista.com és pionera a l'Estat espanyol en el sector del comerç electrònic i està posicionada com a referent en vendes on-line d'articles d'informàtica, electrònica i electrodomèstics. La companyia, que aposta per una política de preus competitius i l'excel·lència en l'atenció al client, disposa d'un catàleg consolidat de més de 120.000 productes que són actualitzats diàriament, i amb més de 200.000 clients.

Actualment és proveïdora oficial de pràcticament totes les marques del sector informàtic: HP, Acer, Lenovo, Toshiba, Samsung, etc. Són també corporate supplier de General Electric. Venen a empreses de tot tipus, ja siguin pimes o grans corporacions, universitats, instituts, i també a particulars. L'empresa té la seva versió en català: Acuista.cat, i pertany al grup d'empreses gestionat per Bonacuista Brainworks Global Services SL, que actualment té una plantilla de 40 treballadors.

El 2012, aquest grup d'empreses va facturar uns 10 milions d'euros, un 80% dels quals correspon a Acuista.com. Aquest any Bonacuista SL ha efectuat una ampliació de capital destinada a millorar els processos informàtics, el manteniment de la infraestructura de xarxa i el posicionament web del domini Acuista entre els principals cercadors d'internet.

Tornant a Acuista.com, aquesta empresa va ser reconeguda per l'OCU com la millor botiga on-line a l'Estat espanyol els anys 2007 i 2012, i també ha ocupat el primer lloc al rànquing de botigues on-line d'informàtica elaborat per ComputerHoy el 2004, el 2008 i el 2011.

El director general d'Acuista.com, Marc Serra, assegura que per situar-se per sobre d'altres productes semblants que han anat apareixent al mercat molt més tard que ells, la pedra de toc és “una obsessió paranoica per l'atenció al client”, fet que implica, afegeix, “saber solucionar problemes. Quan tot va bé és molt fàcil, però quan la comanda té algun entrebanc, la capacitat de resolució del problema és la que marca la diferència”, puntualitza Serra. Aquesta màxima atenció, explica, passa per controlar i donar fins a l'últim detall: “Es com els peatges. En un peatge d'un euro, si tens 99 cèntims, la barrera no s'aixeca. Aquest cèntim que a vegades un menysprea i no s' ajup a recollir-lo, pot marcar la diferència.”

L'empresa té un altre pilar fonamental en què basa el seu fet diferencial i que consisteix a no tenir productes en estoc, sinó que és el proveïdor el que facilita al client la compra que aquest ha realitzat a través d'Acuista.com: “No podíem tenir 100.000 referències en estoc. La nostra aposta és una integració molt potent amb els proveïdors i també amb empreses de missatgers.” Així, el proveïdor és el que entrega el producte al client. Aquest model ara és molt utilitzat, però al 2000 els va costar que els proveïdors l'entenguessin i hi confiessin, recorda Serra.

“Tenim relació amb fabricants d'informàtica i electrònica, que estaven acostumats a encolomar producte, i quant més millor, a canvi d'uns suposats bons preus. Però quan sortien per la porta anaven a la competència, venien al mateix preu i ja tenies un problema, que t'havies de treure de sobre el que havies de comprar.”

Serra assegura que a Acuista.com estan “immunitzats” contra aquesta tendència, fet que els ha permès estar enfocats més a la venda: “El client compra el que realment vol, no perquè nosaltres l'hi forcem, i després nosaltres comprem al nostre proveïdor. Tot està pensat perquè el client esculli lliurement i tingui el millor servei, amb una operativa que és el més àgil possible.”

Pionera a l'Estat espanyol en el dropshipping, a principis de l'any 2012 Acuista.com va iniciar la seva expansió a Itàlia i Portugal. Durant el primer any d'activitat en aquests països, l'empresa ha establert les estructures operatives de les filials Acuista.it i Acuista.pt a través de l'ampliació de la seva xarxa de distribuïdors majoristes de marques de referència en informàtica, electrodomèstics, i també en electrònica de consum.

Durant l'any 2013, la firma té previst incrementar en un 110% la seva quota de mercat a ambdós països: “Espanya està com està”, lamenta Serra, “i per aquest motiu intentem buscar nous mercats. El mercat portuguès és relativament assequible per a nosaltres. L'italià ha resultat més complicat, sobretot perquè hi ha molta picaresca, molta més que aquí”, ressalta el director general.

L'expansió es farà també des del punt de vista del tipus de producte, mitjançant una nova categoria de productes: alimentació, vins i licors. L'eina és Gourmet Global Market, un portal de venda d'e-commerce dirigit a tot el món. “Volem convertir Gourmet Global Market en un market place del sector alimentari”, apunta Serra, que afegeix: “Es pot ajudar els productors locals i amb la nostra dinàmica aplicada al món de l'alimentació, el projecte és relativament senzill.” La nova botiga on-line es gestiona des de Barcelona i és multiidioma des de la seva creació.

Venda en línia, però sense estoc propi, és a dir, sense haver de vendre el que abans s'ha comprat a un proveïdor. Això permet centrar-se en les peticions del client assegurant la qualitat del servei.
Facturació
10 M €
Treballadors
40
Any de fundació
2000


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Acuista.com segueix líder i diversifica l'oferta on-line

Publicat a