Empreses

La grafologia, al servei de les persones

El gabinet +grafo, especialitzat en grafopsicologia infantil, ajuda nens i joves disgràfics a reeducar l'escriptura, a Vilanova i la Geltrú

El meu objectiu
és apropar aquesta disciplina al món educatiu i familiar

La grafopsicologia infantil és una branca de la grafologia que estudia el desenvolupament emocional i grafomotriu de l'escriptura dels nens i adolescents. I és, precisament, l'especialitat del gabinet +grafo, que dirigeix Ana López a Vilanova i la Geltrú. Aquesta apassionada de la grafologia treballa amb nens i joves d'entre 5 i 16 anys amb disgrafia, un trastorn específic de l'escriptura que fa que el seu nivell a l'hora d'escriure sigui inferior al que correspondria a la seva edat, la qual cosa influeix negativament en el seu aprenentatge i pot provocar un baix rendiment acadèmic. López, diplomada en grafopsicologia en orientació familiar i professional, utilitza diferents tècniques per reeducar l'escriptura i d'aquesta manera ajuda els alumnes a transformar la denominada mala lletra en una escriptura llegible, ràpida i progressiva.

López va fer el primer curs de grafologia fa quinze anys i, des de llavors, mai no s'ha desvinculat d'aquesta ciència. Després d'obtenir la diplomatura, ara fa tres anys, va decidir dedicar-s'hi plenament i l'any 2011 va obrir el seu gabinet com a autònoma. “Havia fet durant molts anys grafologia general, però volia fer alguna cosa més especialitzada i vaig decidir centrar-me en la grafologia infantil, que és el que realment em fa sentir plena”, comenta. Aquest és el fet diferencial de +grafo, tot i que el gabinet també ofereix grafoteràpia per a adults i elabora informes grafopsicològics d'estudi de la personalitat i per a processos de selecció de personal. López, a més, imparteix cursos i seminaris de grafologia, fa peritatges judicials grafopsicològics i aviat incorporarà el peritatge cal·ligràfic judicial a la seva oferta de serveis.

Treballar amb els més petits.

La disgrafia pot tenir diverses causes, com ara problemes emocionals, problemes de motricitat fina, hàbits d'escriptura incorrectes o dificultats en l'aprenentatge associades, per exemple a la dislèxia. “Quan un nen és inhibit, agressiu o té problemes familiars també ho deixa veure a través de l'escriptura, ja que és una manifestació del que sentim”, assenyala López. Per aquest motiu, la grafòloga treballa també, amb els alumnes que ho necessiten, l'autoestima, les emocions, els valors i temes com ara la família i els amics. “Quan un nen fa una lletra molt petitona, per exemple, detectem que està inhibit, que és tímid o que té algun problema que fa que no es valori prou a si mateix i, en aquest cas, hauria de fer exercicis perquè la lletra sigui una mica més gran, però alhora hauríem de treballar l'autoestima”, exemplifica.

Normalment, els pares recorren a +grafo després que el mestre del seu fill hagi detectat alguna deficiència en l'escriptura. López fa una sèrie de proves al nen, per saber exactament com és i quins problemes té, i després proposa als pares una línia de treball per a la reeducació de l'escriptura. A partir d'aquí, comencen les sessions, que són individualitzades i tenen una durada d'una hora a la setmana. Les classes comencen amb exercicis de relaxació i, després, els nens comencen a treballar la motricitat fina, per a la qual cosa poden utilitzar plastilina i massa de modelar i fer activitats com ara cosir, retallar i enroscar. La tercera part de la sessió es dedica als exercicis de grafomotricitat i aquí els alumnes treballen a la pissarra –convencional i digital– i en paper gran i petit. “Fem servir molts colors, i a través de corbes i sanefes, per exemple, treballen els moviments, la progressió, l'atenció, la distància i l'espai”, explica López. Les seves emocions estan sempre presents i, de tant en tant, escriuen algun text que permet a la grafòloga comprovar quins elements de l'escriptura no han modificat encara i per què. La classe finalitza amb un joc, que pot ser de creativitat, d'atenció, d'estratègia o de memòria. Les sessions, doncs, no consisteixen a fer cal·ligrafia, sinó a treballar exercicis creatius que contribueixen a fer que el nen estimi més l'escriptura i que, en definitiva, apropen la grafologia al món educatiu i familiar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La grafologia, al servei de les persones

Publicat a