Empreses

La venda directa, l'antídot contra la crisi

L'empresa americana 4Life, amb seu a Barcelona des de l'any 2007, ofereix la possibilitat de tenir un negoci propi gràcies al sistema de venda directa multinivell dels seus productes

En plena crisi oferim la possibilitat de fer-se un negoci propi i ingressos extres”

“El producte que ofereix 4Life és la pròpia oportunitat de negoci dins de la indústria de la venda directa multinivell.” Així ho puntualitza el director general de 4Life a l'Estat espanyol i Portugal, Rafael Fernández. Concretament, el producte “físic” que comercialitzen són suplements alimentaris, creats a partir d'una fórmula patentada, Transfer Facts, amb un sistema pioner, i que es fabrica a partir dels anomenats factors de transferència. Aquests són, segons Fernández, “petites molècules presents en tots els mamífers”, i s'obtenen del calostre boví i del rovell d'ou de gallina. Una vegada sintetitzades en una àmplia gamma de productes, entre els quals hi ha una línia de cosmètics produïts amb els mateixos components, donen un suport al benestar de la persona.

Per distribuir-los, en comptes d'utilitzar el mercat tradicional, i instal·lar punts de venda o botigues, s'ha apostat per la indústria de la venda directa multinivell.

Fernández explica l'aposta per aquest tipus de negoci: “Considerem que el nostre producte té una qualitat i una diferència i volem un contacte més de persona a persona. És el tipus de comerç més antic que existeix, i en el nostre cas, el que és innovador és el màrqueting multinivell.” Aquest tipus de venda permet, segons afegeix, tenir la possibilitat d'establir un negoci propi: “Els nostres distribuïdors, ara més de 5.000 a tot l'Estat, poden desenvolupar el seu negoci mitjançant la comercialització i distribució del nostre producte.”

El també vicepresident europeu de 4Life reconeix que no han optat per obrir la venda en línia i que la seva presència a la web va dirigida sobretot a assistir els seus distribuïdors. “El sistema més tradicional, que és el persona a persona, continua vigent.” Així ho demostra, afegeix, el fet que l'empresa té dades de creixement important constantment: “Tot i la crisi, estem creixent amb dos dígits. Com a companyia, el 2010 estàvem a escala mundial en la posició 71. L'any passat vam tancar en la 45. En plena crisi, hem tingut un creixement espectacular.”

Tornant al tipus de venda triada per l'empresa, Fernández explica que el sistema tradicional té molts mitjancers, en una cadena, cadascú amb la seva quota de comissió. El sistema de línia directa, en canvi, és entre un fabricant, amb una estructura de companyia que desenvolupa i investiga, i el distribuïdor. Arriben al client final mitjançant un únic distribuïdor que firma un contracte mercantil amb 4Life. “En eliminar tota la cadena, i no invertint en patrocinis o en campanyes d'imatge, l'empresa pot permetre's centrar-se a donar suport al distribuïdor.”

4Life pertany a l'Associació de Venda Directa, en què fa 15 que anys que hi és, i en què també es troben firmes tan conegudes com Círculo de Lectores o Avon. Fernández defensa, d'altra banda, la idoneïtat d'aquest tipus de comerç en temps de crisi: “En aquest moment en què la situació econòmica és tan dura, el fet de donar una sortida a les persones que puguin tenir un ingrés extra, guanyant uns calerons, sempre és ben rebut.” El tipus de negoci afavoreix, doncs, les persones emprenedores, perquè, segons Fernández, no deixa de ser una franquícia, però amb una inversió inicial petita. “No et cal una preparació ni una gran inversió. Ara, també t'ha d'agradar. A més, són els mateixos distribuïdors els que patrocinen els altres distribuïdors.” 4Life ofereix, per altra banda, un pla de compensacions que resulta “molt atractiu”, segons descriu Fernández, als futurs distribuïdors: “Hi ha persones que viuen full time del negoci de 4Life. El nostre pla de compensacions és molt atractiu. Del nostre producte, el 64% retorna en comissions al distribuïdor. Això a vegades és difícil en les altres companyies. Si la persona és emprenedora i té ganes de desenvolupar el negoci, pot tenir grans ingressos.” El representant de 4 Life destaca també un altre al·licient: “Com que ets independent, determines el nivell de temps que hi vols dedicar. Si no t'hi vols dedicar a jornada completa et permet fer balanç amb la vida personal.” Tots els tractes amb el distribuïdor impliquen, d'altra banda, el compliment de normes ètiques: “Hem de tenir un codi de bones pràctiques comercials. El distribuïdor té tota la llibertat de desenvolupar un negoci, però amb un marc legal que la companyia imposa”, conclou Fernández.

L'oficina de Barcelona, inaugurada el 2007, és la primera que es va obrir a Europa. Segons Fernández, es va escollir aquesta ciutat perquè era on s'havien concentrat més distribuïdors i molts d'ells a altres països hi coneixien ja possibles distribuïdors.“Com a conseqüència d'això, com que Barcelona és perfecta per a qualsevol companyia internacional, es va crear per donar suport a altres zones de l'Estat i a Portugal i actualment, tres anys després de ser la primera oficina a àmbit estatal, no cobreix només la zona de l'Estat sinó que també dóna suport a tot Europa.

4Life va ser fundada el 1998 als EUA i actualment opera en més de 50 països. És una companyia d'investigació i producció de productes comercialitzats entre els clients finals a través d'una organització de distribuïdors basada en un sistema de venda directa multinivell. A escala mundial, l'empresa és pionera en el desenvolupament de productes amb Factors de Transferència i mitjançant la comercialització d'aquests ofereix una oportunitat de negoci.
Facturació
202 M€
Treballadors
500
Any de fundació
1998


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La venda directa, l'antídot contra la crisi

Publicat a