Empreses

Mar&Nua obre mercat a Mèxic, els Estats Units i el Brasil

La firma tèxtil, que exporta un 98% de les col·leccions de roba femenina de talles grans, inicia un pla de refinançament per créixer a l'estranger

Les clientes no renuncien a anar a la moda i a lluir tendències

“No fem roba de talles grans, nosaltres creem tendències per a dones amb corbes.” Amb aquesta puntualització el gerent de Mar&Nua, Raúl Díaz, vol fugir de la idea preconcebuda que la roba de talles grans es fa de qualsevol manera i amb poc gust.

L'empresa, que es va crear fa tres anys al Tecnocampus de Mataró, acaba de treure la cinquena col·lecció al mercat i s'ha posicionat dins el seu sector assistint a les fires internacionals més importants, com la CPD de Düsseldorf, Pure London o Oslo Fashion Week. Segons explica el gerent, actualment són l'única empresa de l'Estat espanyol que presenta les col·leccions de talles grans a les fires internacionals. “Les nostres clientes són dones de 20 a 45 anys que no renuncien a anar a la moda i lluir les últimes tendències que els fan sentir bé i joves”, afirma.

L'empresa, que per qüestions d'espai s'ha traslladat a una nau propera al Tecnocampus, opera des de la capital del Maresme, on té l'equip de disseny. Segons explica Raúl Díaz, tota la roba es confecciona en tallers del Maresme, des d'on es controlen les col·leccions d'uns 80 articles per temporada. Això suposa un volum d'unes 4.000 peces el darrer any. La major part de les matèries i els teixits que es fan servir són nobles, amb aplicacions de sedes o blondes, però també dissenyen roba casual. Els pantalons i la roba texana es dissenyen a Mataró però es fabriquen a València i els jerseis, en empreses d'Igualada. Díaz és partidari de mantenir la producció a prop de casa per controlar la qualitat en tot el procés. “Per nosaltres és important assegurar la qualitat amb un disseny exclusiu, un preu raonable i una peça que queda bé”, explica.

projecció exterior
. Des que van iniciar el negoci, les col·leccions creixen un 40% cada any, en bona part gràcies a les vendes a l'exterior. Tal com explica el seu fundador, l'empresa té una clara vocació internacional des de l'inici, quan ja es va incorporar Barcelona a la marca, aprofitant el reconeixement internacional de la capital catalana. No només això, ja que la firma es defineix amb el concepte “The curve in fashion”, per deixar clar que fer talles grans i anar a la moda és compatible.

El mercat exterior representa un 98% de les vendes. Mar&Nua ven les col·leccions a través d'agents comercials que té a Alemanya, la Gran Bretanya, Brussel·les, Amsterdam, París, Moscou i Oslo. Segons explica el gerent, l'objectiu és potenciar el mercat anglès i alemany, on tenen molt bona acceptació. Tot i això no es tanquen a nous mercats i ja han contactat amb grans distribuïdors del Brasil així com els magatzems Palacio de Hierro a Mèxic, Blomingdales als Estats Units o Peningtons del Canadà.

L'empresa té previst per als propers mesos un pla de refinançament per valor de 500.000 euros per emprendre en el futur noves accions tant de vendes com de màrqueting. A llarg termini, no descarta arribar a crear una xarxa de botigues pròpia. Al mercat intern, per ara tenen representació a Barcelona i Madrid.

vendes per internet

. Des de fa un mes la roba de Mar&Nua també es pot comprar a internet a la seva pròpia web. Fins ara els articles també es podien comprar al web Barcelona Fashion Shop. Les primeres vendes en línia de la marca han estat majoritàriament fetes des de l'estranger. Díaz es mostra satisfet d'aquest nou canal virtual i confia que ajudarà a incrementar el volum de facturació, que el 2012 va ser de 220.000 euros. Les previsions per a aquest any ja són superiors i estimen tancar l'exercici amb unes vendes per valor de 350.000 euros.

L'empresa té una estructura lleugera, amb sis persones als equips de gestió i de disseny. “Tenim clar com fer créixer i professionalitzar la marca perquè uns i altres coneixem bé l'ofici, i això ens permetria arribar a triplicar la facturació amb l'estructura actual”, assegura el gerent.

Una ‘top model' de renom

La imatge de les col·leccions de Mar&Nua la protagonitza la model brasilera Fluvia Lacerda, que viu a Nova York i el 2011 va ser reconeguda com la millor model de talles grans. Tant a les col·leccions d'estiu com d'hivern apareix aquesta jove voluptuosa per mostrar els dissenys que surten de Mataró. El gerent de l'empresa explica que des d'un principi s'han cuidat les campanyes de publicitat per donar la imatge de qualitat i distinció que busca la marca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mar&Nua obre mercat a Mèxic, els Estats Units i el Brasil

Publicat a