Idesco ultima l'entrada dels seus cosmètics a l'Índia
Les vendes a l'exterior de la firma familiar han passat del 30% al 43% en dos anys per fer front a la caiguda de facturació al mercat espanyol
@La caiguda de vendes al mercat espanyol ha accelerat la internacionalització d'Idesco. El fabricant del sector de la cosmètica professional ha passat en els darrers dos anys de vendre un 30% a l'exterior a vendre-hi un 43%, un esforç obligat si es té en compte que des de l'any passat la facturació al mercat local ha caigut un 13%.“En la primera etapa de la crisi vam aguantar, però en aquests darrers anys l'impacte sobre les vendes ha estat evident”, destaca el director general de la companyia, Carles García.
L'objectiu d'Idesco és incrementar el pes de les vendes internacionals fins al 70% del total. La companyia té delegacions pròpies a Hong Kong, el Líban i Colòmbia i, tot i que Carles García descarta ara com ara obrir-ne de noves afirma la intenció de “reforçar-les amb la contractació de més personal”. A més Idesco vol incrementar la seva presència als mercats asiàtics i per això té previst entrar a l'Índia, especialment amb la seva línia de cosmètics blanquejadors.“Estem ultimant la recerca de distribuïdor, però la previsió és que puguem entrar al mercat indi abans de final d'any.”
A més la firma també estudia la seva entrada a Corea i el Japó, “un mercat molt interessant però amb moltíssimes barreres i una legislació molt proteccionista”.
Ara la firma ja ven els seus productes de cosmètica professional -una gamma de prop de 300 referències que es comercialitzen amb les marques Selvert, Selvert Thermal i l'Ocean de la Vie- a més de 30 països a tot el món, però García reconeix que són els mercats asiàtics els que s'estan mostrant més actius i on la companyia preveu poder créixer més.
PER A TERCERS.
Amb una plantilla de 80 persones Idesco preveu tancar aquest 2013 amb un volum de vendes de 8 milions d'euros, “una xifra per sota del que teníem previst però que ens permet mantenir-nos a pesar de la caiguda del mercat espanyol”, destaca Carles García.
Barcelona a l'etiquetatge
Barcelona és moda i sobretot als mercats asiàtics. Conscient de l'empenta del made in Barcelona, Idesco es planteja afegir el nom de la capital catalana a la seva marca. Fins ara la companyia havia aprofitat un acord amb un laboratori suís per jugar la carta de marca suïssa, però això podria canviar. “Suïssa et ven tecnologia però Barcelona et ven moda, fashion, i és molt de moda als mercats on ens interessa anar”, diu Carles García.