Empreses

Robotics ja té 3.700 clients i preveu créixer el 35%

L'empresa ha començat a vendre programari per millorar la gestió del temps i la productivitat a empreses d'Alemanya, Marroc, l'Orient Mitjà i Amèrica Llatina

L'empresa, de 40 treballadors, espera facturar més de dos milions el 2013

L'empresa sabadellenca Robotics, que comercialitza programari per a les empreses destinat a controlar la gestió de la productivitat i de temps dels treballadors, preveu creixements del 35% del negoci els anys vinets, i fins i tot superiors, gràcies a l'expansió de la comercialització de les seves solucions a Alemanya, el Marroc, Turquia i Jordània, però també a Amèrica Llatina (Perú, Xile i Colòmbia). La companyia va néixer fa 30 anys per dedicar-se a qüestions de robòtica coincidint amb l'aparició els primers ordinadors personals, però amb el temps es va anar especialitzant en l'elaboració de sistemes tecnològics per millorar les feines en les plantes de producció basades en el control del temps, la flexibilitat horària o la gestió de les tasques que desenvolupa cada treballadors, entre altres aspectes.

Robotics ara ja té més de 3.700 clients provinents d'un centenar de sectors productius diferents, entre els quals Adif, Nestlé, Fluidra, FC Barcelona, Iberdrola, L'Oreal, Axa Winterthut, Cortefiel, Haribo, Bacardí, Honda Bosch, DHL o l'Agencia de Protección de Datos, entre d'altres. El director general de l'empresa dels del 2004, David Arderiu, destaca que la clau “més que els increments de facturació, és que tenim una vintena de clients punters”, una feina feixuga duta a terme els darrers anys i que, en ser empreses referents dels seus sectors, ara els facilita vendre els seus serveis a altres companyies. El 2012 el van tancar amb una facturació d'1,7 milions i per al 2013 les previsions són superar els dos milions.

El producte que comercialitzen és el programari Visual Time, aplicable en qüestions relacionades amb la gestió horària, l'absentisme, la reducció de costos, la planificació, el control de tasques dels treballadors, de localització i també la seguretat (barreres, torns, obertura de portes per reconeixement facial o control de visites), entre altres. Una de les característiques de la companyia és que ofereix solucions innovadores, més modernes, senzilles i que estan disponibles per a dispositius mòbils. “Les aplicacions són atractives visualment, perquè l'objectiu és fer les coses bé i passar-ho bé fent-les.” De fet, Robotics inverteix cada any el 12,5% de la seva facturació a recerca i desenvolupament amb un equip on treballen vuit persones a la seu de Sabadell.

Arderiu explica que fa uns tres anys que van decidir no fixar-se gaire en el que fa la competència i posar el focus d'atenció a saber “què necessiten les empreses”. Aquest és un dels aspectes que els diferencia de la resta d'empreses del sectors, ja que ofereixen al client no només la implantació del sistema, sinó que destinen molt temps al que anomenen els procediments, que inclou l'assessorament als clients en base a uns objectius i serveis de consultoria, fet que els permet personalitzar les solucions. I la seva oferta també inclou plans de continuïtat, manteniment o planificació anual i programes de reducció de l'absentisme laboral.

Arderiu deixa clar que aquest no és un programari que s'hagi d'estigmatitzar com a controlador dels treballadors, sinó que serveix per millorar la productivitat de l'empresa globalment, una qüestió que fins fa poc només es feia en alguns departaments de les empreses perquè era molt costós i complicat. I per als clients el retorn de la inversió està calculat en un sis mesos de mitjana.

L'empresa té uns 40 empleats, des d'enginyers, informàtics, documentalistes, economistes i auditors i, entre altres, repartits també per les delegacions de València i Madrid. També té una vintena de partners acreditats.

Facturació

1,7 M€

Treballadors

40

Any de fundació

1983

Inicialment es dedicava al treball en temes de robòtica, fins que va especialitzar-se en fer i implantar programari per millorar la gestió del temps a les empreses.

Més productivitat per la crisi

Robotics també s'ha beneficiat de la necessitat de les empreses de dedicar més esforç a reforçar la productivitat dels seus treballadors en època de crisi. El programari de l'empresa permet als departaments de recursos humans i de producció mesurar l'activitat professional de la totalitat de la plantilla de manera senzilla i millorar l'eficiència, els costos i l'organització de les seves activitats sense esmerçar-hi molt de temps. A Espanya ja hi ha uns 300.000 empleats que usen el seu software i serveis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Robotics ja té 3.700 clients i preveu créixer el 35%

Publicat a