Empreses

BMC Travel obrirà la primera oficina a Miami l'any vinent

L'àrea de negocis de l'empresa de viatges amb seu a Sabadell fa el salt als EUA per ampliar el nombre de clients i donar millor servei.

BMC App permetrà aplicar les polítiques de viatge

No tothom pateix igual les conseqüències de la crisi econòmica. Tot i que el sector de les agències de viatges ha quedat molt tocat, hi ha excepcions. Promoviatges/BMC Travel, una agència catalana de viatges nascuda l'any 2000, n'és una. La firma viu des de fa uns anys un creixement sostingut que aquest any, segons calcula el seu director general, Josep Figuerola, comportarà una facturació de 31 milions i l'obertura l'any que ve d'una oficina de BMC Travel, l'àrea de negocis, a Miami, “la porta dels Estats Units”. Es treballa amb la col·laboració d'Acc1ó, l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat, per la internalització de la firma, que pretén millorar el servei que ja ofereixen en l'àmbit internacional i ampliar, a més, la cartera actual de clients.

Promoviatges va néixer per organitzar viatges per a diverses caixes d'estalvis, però gràcies a la voluntat dels seus promotors de diversificar el negoci, va apostar des de l'inici per donar servei a les empreses amb BMC Travel. Actualment, l'àrea d'empreses suposa el 85% del negoci. Figuerola explica que treballen per a centenars de petites, mitjanes i grans firmes, i hi afegeix: “Les exigències de les grans companyies ens fan ser millors i ens porten a innovar constantment. Les millores, a més, reverteixen en les mitjanes i petites.” Només un exemple. En breu oferiran als seus clients BMC App, una aplicació exclusiva de gestió dels viatges per a telèfons intel·ligents que permetrà canviar la manera de relacionar-se amb els clients. Així, el viatger tindrà en el seu mòbil tota la informació necessària per viatjar, com a ara les reserves d'hotel i d'avió, o les possibilitats de transport i d'oci, però, a la vegada, l'empresa també tindrà un control més exhaustiu de les despeses i de l'estat del treballador. Amb la crisi, les companyies han optat per definir les polítiques de viatge, una manera més de reduir despeses. “BMC App permetrà aplicar aquestes polítiques a cada viatge”, segons el director general. “Hem fet una aposta important per la innovació tecnològica. Fa un any i mig que hi treballem”, puntualitza Figuerola. A través de BMC Travel són capaços de gestionar tant viatges de negoci com esdeveniments corporatius, congressos, presentacions de productes i convencions.

“No tenim consciència d'haver-nos reinventat, sinó de fer les coses que sabíem cada dia una mica millor”, afirma Figuerola, abans de recordar que Promoviatges va sorgir de la voluntat d'un grup de persones que ja treballaven en el sector i que, fa poc més de deu anys, van veure en l'organització de viatges de vacances exclusius per a caixes d'estalvis un nínxol de mercat.“Vam diversificar el negoci per por d'un canvi legislatiu, però el que no imaginàvem és el que ha passat”, diu el director general. Tot i que la situació ha canviat, la firma ha optat per mantenir l'oferta exclusiva pels qui durant anys es van convertir en clients fidels d'una manera de fer. Es tracta de viatges amb tot inclòs, dissenyats exclusivament pels grups, amb un acompanyant de parla catalana —un fet diferenciador i identitari de la firma— i amb diferents punts de sortida i arribada per tot el territori català. La majoria dels clients dels paquets propis són persones grans i catalanes. “Aquests viatges són els fonaments de l'empresa”, assegura Figuerola. També funcionen com una agència de viatges tradicional.

Un dels trets diferenciadors de l'agència és, segons el director general, el seu capital humà. Defensa la professionalitat i experiència dels seus treballadors i recorda que tan important és mantenir una acció comercial eficient i sostinguda com fidelitzar clients a partir d'una bona gestió. En aquest sentit, també destaca la importància de fer partícips del negoci als executius estratègics per a l'empresa convertint-los en socis.

Promoviatges i BMC Travel tenen 65 treballadors, repartits en tres grans oficines, situades a Sabadell, Barcelona i Madrid, a banda de sis seccions que hi ha dins d'empreses clientes. Una altra de les claus del funcionament de l'agència ha estat la capitalització de part dels beneficis, el que li ha permès, segons Figuerola, tenir recursos propis.

Promoviatges/BMC Travel és una agència catalana de viatges que treballa per a empreses i particulars. La marca BMC Travel suposa el 85% del negoci i l'aposta per la internacionalització. La marca Promoviatges ofereix destinacions exclusives per a particulars.
Facturació
31 M€
Treballadors
65
Any de fundació
2000


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

BMC Travel obrirà la primera oficina a Miami l'any 2014

Publicat a