Empreses

Aparca&Go creix a Madrid amb un pàrquing de 800 places a Barajas

L'empresa catalana vol convertir-se en un operador d'aparcaments urbans a tot l'Estat espanyol

Uns 100.000 vehicles passen anualment per les instal·lacions de la companyia

Després de quatre anys buscant la ubicació ideal, Aparca&Go arriba a l'aeroport de Barajas, a Madrid. “Al desembre hi obrirem un aparcament amb 800 places”, explica Jaime Escamilla, el director de l'empresa catalana, que ja gestiona un pàrquing privat a l'aeroport de Barcelona-El Prat i dos més a les estacions de Sants i Atocha. “El servei del Prat suposa el 80% del negoci”, comenta Escamilla abans d'explicar que passen per les instal·lacions de la companyia —tenen unes 3.000 places d'aparcament— uns 100.000 cotxes anualment, que es tradueix en mig milió d'usuaris.

Aparca&Go va néixer a principis de 2009 com a fruit de l'empenta i “emprenyada” d'Escamilla: “Agafava sovint l'avió i de vegades em costava més el pàrquing que el bitllet.” Aparcaivola, el nom de la companyia fins al 2012, es va convertir en una alternativa privada a l'aparcament gestionat per AENA i, tot i que inicialment la proposta va tenir una freda acollida, en pocs mesos el boca a orella, la inversió en publicitat i els preus —més baixos que els del pàrquing de l'aeroport—van donar resultats. “Cada any creixem entre un 40 i un 50%. En plena crisi, hem trobat un nínxol de mercat i hem posat fi a un monopoli”, sentencia el responsable. Per a Escamilla, però, una de les claus del funcionament del negoci és la ubicació de l'aparcament. En el cas de Barcelona, el temps de trasllat no arriba als cinc minuts. “El pàrquing funciona tots els dies de l'any, les 24 hores del dia. Tenim un servei de minibusos que trasllada el client a l'aeroport després d'haver aparcat el seu cotxe”, especifica. Actualment, Aparca&Go té 50.000 clients registrats i treballa amb més de 6.000 empreses. El perfil de l'usuari varia al llarg de la setmana. De dilluns a divendres és un pàrquing per a autònoms i assalariats que fan viatges curts de feina. Durant els caps de setmana i els mesos d'estiu, en canvi, l'utilitzen particulars que fan viatges familiars i lúdics. Escamilla calcula que des del principi de l'activitat com a pàrquing de viatgers privat, els clients s'han estalviat més de 14 milions d'euros.

Després d'ampliar el negoci l'any 2011 a les estacions de Sants, a Barcelona, i Atocha, a Madrid, l'empresa fa ara el salt a Barajas i planifica oferir un servei a pàrquings urbans, a més de plantejar-se arribar a més aeroports de tot l'Estat. “En el futur ens volem estendre com una taca d'oli”, afirma Escamilla. Tenen un pla de negoci ambiciós que no passa per construir més sinó per crear una xarxa d'aparcaments Aparca&
Go mitjançant acords amb els que ja existeixen a les ciutats i a les noves tecnologies. A principis de l'any que ve, es posarà en marxa a Barcelona. Segons Escamilla, els clients registrats podran triar entre 200 aparcaments a través d'una aplicació de telèfon mòbil. A la barrera dels pàrquings, hi haurà un codi QR que l'usuari escanejarà per entrar i sortir. El client tindrà una reducció d'un 25% en la tarifa del pàrquing i pagarà a través del compte obert amb Aparca&Go. Escamilla espera anar estenent aquest sistema al llarg de 2014 a altres ciutats com ara Madrid. “No ens volem quedar només com a empresa rendible de pàrquings de viatgers sinó també innovar en el sector”, comenta.

Els plans de futur de la firma també inclouen oferir aparcament a altres aeroports arribant a acords amb empreses que ja estan instal·lades i funcionen o obrint nous espais.

Adéu Aparcaivola, hola Aparca&Go

Aparcaivola es va convertir en Aparca&Go al març de l'any 2012. Segons Jaime Escamilla, l'any 2009, quan va néixer la companyia, van triar Aparcaivola imitant el model dels anomenats Park&Fly dels Estats Units. Era el nom perfecte per a una companyia que oferia un nou servei als usuaris que anaven en cotxe a l'aeroport de Barcelona-El Prat. Amb el creixement de l'empresa, però, la marca va perdre força perquè també oferien un aparcament privat a les estacions de Sants i Atocha i al Port de Barcelona i, a més, es plantejaven continuar a curt termini l'ampliació del negoci. Per a Escamilla, Aparca&Go comunica millor l'activitat a aeroports, estacions i ports i, a banda, mostra l'evolució de la companyia. Reconeix, però, que la tria no ha estat fàcil.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Aparca&Go creix a Madrid amb un pàrquing de 800 places a Barajas

Publicat a