Gran angular

Mòbils per fer-ne via amb els regals

La meitat d'usuaris de ‘smartphones' i tauletes els fan servir per comprar

El consumidor s'aboca a la
demanda de preus més baixos

La tecnologia es manté en el top 3 per a adults aquest Nadal, ja que un 40% dels espanyols confirma la seva intenció de regalar en aquestes dates un gadget tecnològic, mentre que el més regalat serà la moda i complements (56%) i els perfums (47%), segons una enquesta realitzada per Compuware. Paral·lelament, augmenta l'ús dels dispositius mòbils per comprar: el 49% dels usuaris de smartphones i tauletes farà les seves compres amb aquests dispositius, percentatge que s'eleva fins al 66% en el cas de la generació mòbil (usuaris d'entre 18 i 34 anys).

Per a Compuware, aquestes dades reflecteixen que el rendiment de les pàgines webs i les aplicacions dels comerços on line són clau en l'èxit o el fracàs de les grans campanyes de consum, com la de Nadal o les rebaixes, ja que els usuaris mòbils continuen sent “molt exigents i poc fidels” quan les aplicacions fallen. Tres segons de retard en la càrrega de la pàgina són suficients perquè el 37% d'ells abandoni una pàgina web i es dirigeixi a la de la competència. En la generació mòbil, un 45% dels usuaris abandonen la web quan es produeixen aquestes incidències i, a més, un 29% es queixa en les xarxes socials si tenen una mala experiència en la seva compra on line.

La compra a través de dispositius mòbils augmenta però encara no és una prioritat per als consumidors, segons l'estudi de consum nadalenc de la consultora Deloitte, que indica que el 29% d'usuaris de smartphones els han utilitzat aquest any per comprar enfront del 21% de 2012, però assenyala que internet s'utilitza principalment per buscar i comparar productes, preus i comerços.A l'hora de fer la compra, la majoria prioritza tocar el producte i rebre un assessorament professional en persona.

Un 60%dels usuaris de comerç electrònic compra ofertes per internet per la comoditat d'evitar cues i desplaçaments; un 80%, per aconseguir bones ofertes; i un 55%, per trobar propostes originals i conèixer nous productes, segons una enquesta feta a clients dels portals d'ofertes i lleure Offerum, Planeo, Viavip, Buytheface i Destinity. Aquest mitjà també és valorat pels que van sempre a última hora, ja que el 20% fan les compres un dia o dos abans de donar el regal.

RACIONALITAT.

Els viatges i l'oci recuperen el protagonisme perdut en els últims anys, segons l'Enquesta de Sensibilitat al Preu d'Esade, que inclou els productes d'electrònica, informàtica i telecomunicacions entre els regals estrella d'aquestes festes. Segons l'estudi, la mentalitat dels consumidors es decanta cap a la racionalitat i la demanda de preu més baix, encara que l'interès per la relació qualitat-preu es manté intacta durant la crisi. Destaca que en els últims quatre anys ha augmentat el nombre dels compradors per preu (els que busquen el preu més barat), que el 2009 eren el 24,4% i ara el 29,2%,) i dels racionals (els que no gasten més del necessari), que han passat del 23,9% al 27%. Mentrestant, han baixat els híbrids (els que compren car o barat segons el producte), que passen del 26,6 per cent de la mostra al 19 per cent.

Voler el que no es dóna

Deloitte assenyala que els diners en efectiu és, des de l'any passat, l'opció preferida pels consumidors a l'hora de rebre regals. Moda, viatges i llibres continuen estant entre les principals preferències, i guanyen força entre aquestes els dispositius mòbils. Els homes mostren més preferències per rebre regals tecnològics (smartphones, tauletes, ordinadors), mentre que les dones prefereixen moda, cosmètica i llibres.

A l'hora de regalar, en canvi, els diners en efectiu, que va aparèixer per primera vegada l'any passat en el top 10 de regals adquirits, baixen, en ser considerat un obsequi impersonal. Els dispositius tecnològics, pel seu alt preu, tampoc no apareixen entre les prioritats a l'hora de regalar, i cauen també de forma destacada els videojocs (del 4 al 8 en un rànquing de 10).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.