Màscares facials arreu del món
Sensalia produeix els cosmètics Iroha Nature i Facialderm, amb els quals exporta a una vintena de països d'arreu del món
Obrir un sobre i desplegar una mascareta de tissú impregnada amb sèrum d'àcid hialurònic amb ingredients actius naturals com poden ser l'àloe vera, el caviar, l'extracte de perla o l'oli d'oliva per fer un tractament en qüestió de quinze minuts. Amb aquests productes per fer tractaments de bellesa “pràctics i intensius” l'empresa Sensalia va obrir-se camí l'any 2006 en el mercat de la cosmètica i no li va anar pas malament. “Vam començar amb les mascaretes facials, però ara ja són tractaments per als peus, les mans i els ulls”, explica el seu fundador, Carles Pérez, satisfet de l'evolució de l'empresa que va crear al costat de la seva sòcia, Puri Martínez.
La primera marca de l'empresa va ser Facialderm, una línia de productes i tractaments per vendre a les farmàcies, on es van donar a conèixer. “Vam tenir bona acollida perquè també era un producte innovador que a d'altres mercats com l'asiàtic ja es feia servir des de feia temps i on trobaves molta oferta”, explica. L'empresa ha anat ampliant els últims anys la gamma de productes per innovar més enllà de les màscares i buscar solucions impregnant mitjons i guants per fer també tractaments hidrants a les mans i els peus. Després va crear la marca Iroha Nature, adreçada a professionals dels salons de bellesa. L'objectiu per aquest 2014 és obrir noves línies i nous canals de venda. Amb aquesta marca s'ha fet una aposta per introduir ingredients naturals als cosmètics relacionant el producte amb les emocions.
Nous productes.
Sensalia, amb seu a Mataró, formula, dissenya i elabora els cosmètics que es produeixen a Corea i que s'exporten a més de vint països. La projecció internacional ja des dels inicis va portar l'empresa a buscar el fabricant dels seus cosmètics al mercat asiàtic i obrir-se a vendre a tot el món. “Són productes d'una alta qualitat i que superen els estàndards marcats per la nova legislació cosmètica”, assegura Pérez. El químic de l'empresa fa el control de qualitat dels productes perquè compleixin amb la nova legislació de cosmètica que va entrar en vigor l'any passat.
L'exportació és un 70% de la facturació, que l'any passat va ser d'un milió d'euros. L'objectiu per aquest any és créixer tant a fora com a aquí ja que, segons Pérez, sovint és més conegut el seu producte a l'estranger. “El mercat espanyol s'ha de potenciar i ho volem fer creixent als salons de bellesa, les farmàcies i les perfumeries”, explica. Més enllà dels mercats propers, com ara el francès i l'italià, n'hi ha d'altres com el noruec que tenen molta demanda. “Ens ha sorprès, podria ser la falta d'hores de sol i la sequedat, el que faci que es dispari la demanda d'aquests productes per hidratar-se”, explica.
Créixer a Amèrica.
Les oficines centrals de Mataró, al polígon de Vallveric, on treballen vuit persones, és des d'on es gestionen les vendes i es fa el màrqueting, a més del disseny dels cosmètics.
Un aprenentatge continu
Carles Pérez no en sabia res, de cosmètica, i ara assegura que cada dia n'aprèn alguna cosa. La seva història, com a ell li agrada explicar, és de “superació”, ja que va deixar la feina en comerç exterior en una empresa farmacèutica per aterrar en un sector que desconeixia. Per aquest empresari el més important és deixar els “límits i les pors” i atrevir-se a arriscar cada dia. Assegura que la clau és “disfrutar fent la feina” i poder tirar endavant l'empresa sense necessitat de rebre ajut dels bancs. Això els ha permès anar creixent a poc a poc i sense obsessionar-se en els diners per poder disfrutar de la feina. “Gaudir el dia a dia és la prioritat, els calés són una conseqüència”, comenta Pérez des de la seva experiència.