Gran angular

“Barcelona és el 22% del mercat estatal i la gent té ganes d'un saló de motos”

Alguns concessionaris aplicaran ofertes especials durant el saló
S'ha produït l'entrada d'un nou usuari que busca guanyar mobilitat
La nostra intenció és que el saló tingui projecció futura i pugui
ser anual
Volem fer un saló molt orientat al consumidor final, i esperem fins a 15.000 visitants
El darrer trimestre del 2013 es va iniciar un canvi en el fre
de les vendes

Fa sis anys que Barcelona es va quedar sense saló de motos, en bona part per culpa de l'inici d'una crisi de vendes que ha destruït en aquest temps més de la meitat del mercat i que ha fet saltar pels aires un sector que ha vist com els grans fabricants marxaven deixant enrere dècades de presència a Catalunya. La situació encara és crítica i, a diferència dels seus companys de quatre rodes, les motos no han gaudit de cap pla d'ajuda a la compra, però tot i així el darrer trimestre de l'any passat les xifres, encara dolentes, van començar a donar algun símptoma que s'ha tocat fons.

I és en aquest context que el grup belga Conceptum, especialitzat en l'organització de fires destinades al consumidor final, ha apostat per recuperar un saló de motos. Serà al recinte firal de La Farga de l'Hospitalet de Llobregat, els propers 28, 29 i 30 de març.

Per què ara, després de sis anys sense saló al sector, plantegen recuperar la iniciativa?
En aquests darrers anys s'ha produït un canvi important en la manera d'entendre i de fer servir la moto, s'ha incorporat un nou perfil d'usuari per a qui la moto té sobretot un component de mobilitat urbana. I aquest nou perfil d'usuari no ha tingut encara l'oportunitat d'anar a un saló de la moto.
A més, tot i la fortíssima caiguda de vendes que ens ha portat a volums de mercat dels anys 70, la província de Barcelona continua representant el 22% del total de l'Estat i a partir dels darrers mesos de l'any passat hem vist un cert trencament en la tendència negativa de les xifres de vendes.
És aquest canvi en la tendència de vendes el que els fa apostar per promoure el saló?
No, de fet la idea es comença a treballar l'abril de l'any passat i, per tant, abans del canvi en les estadístiques. Ens anima en part constatar que en altres províncies amb un pes molt menor sobre el mercat estatal s'estan fent iniciatives similars amb cert èxit, això ens fa entendre que la gent té ganes d'aquest tipus de salons. I d'altra banda les marques tenen necessitat de disposar d'una plataforma per mostrar les seves novetats.
No estem plantejant una fira gran a escala internacional. Busquem un doble objectiu, acostar la moto a l'usuari i generar noves oportunitats de negoci als concessionaris, que és a qui ens dirigim, ja que estem pensant sempre en el consumidor final.
Tenen constància si les marques faran ofertes especials durant els dies del saló?
Ens consta que algunes sí, però això evidentment és decisió de cada marca. El saló es fa just a l'inici de la temporada forta de vendes que comença per Setmana Santa, volem ser atractius per al consumidor final i crec que ho serem perquè tindrem 62 expositors que representen més d'un centenar de marques.
Quants visitants esperen?
Entre 12.000 i 15.000, cosa que ens fa atractius també per als concessionaris.
La idea és fer un saló anual?
Naixem amb la voluntat clara de ser un esdeveniment molt representatiu i obert a les necessitats del sector, i amb una sòlida projecció de futur. Això vol dir que evidentment volem que hi hagi noves edicions del saló, tantes com siguem capaços de generar.
Quina presència hi tindrà la moto elèctrica?
Molta més del que ens pensàvem. Els nous usuaris, i la nova manera d'entendre i de fer servir la moto, han fet que els fabricants s'ajustessin, però segurament encara falta el caldo de cultiu necessari perquè la moto elèctrica acabi d'accelerar.
El sector espera que aquest 2014 porti una certa recuperació?
Sis anys de caigudes al mercat són molts anys, i certament el sector espera que aquest 2014 trenqui la tendència negativa i en aquest sentit té ganes de fer coses com participar en aquest saló.
Han rebut suport de l'administració per a l'organització del saló?
Aquesta és una iniciativa privada i avui per avui en aquesta primera edició tampoc ens hem plantejat anar a buscar aquest suport, tot i que sí hi tindrà una presència destacada el Servei Català de Trànsit, sobretot des del punt de vista de seguretat i d'educació viària.
Les motos haurien de tenir el seu Pive?
Demanar això li correspon a la patronal del sector, Anesdor, però és evident que l'administració serà més sensible com més caliu social hi hagi i aquí el saló hi pot aportar el seu granet de sorra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.