Llegir a les edats tendres
Els mestres repeteixen fins al cansament als pares dels seus alumnes que és fonamental que s'enganxin al llibre, vista la lectura com a l'únic camí possible perquè l'infant s'endinsi amb passa ferma pels diversos àmbits del coneixement. La plataforma digital de foment de la lectura infantil Boolino arriba com a solució d'auxili dels pares per inculcar l'amor al llibre a l'edat més tendra.
Sven Huber, cofundador d'aquesta plataforma social amb Toni Montserrat, explica que Boolino.com “vol ser company de viatge de tots, editors, autors i pares, un repositori del llibre infantil en tots els formats que vol ajudar els pares a trobar els millors llibres per als seus fills, segons els seus interessos”. Com remarca, “no fem res més que el que fa un bon llibreter, recomanar en funció dels seus interessos”.
Però Boolino no vol ser un simple prescriptor de lectures interessants, o distribuïdor, sinó que el seu model és dinàmic, amb la voluntat de crear valor afegit, com el que suposa el nou producte my little book box, una caixa de foment de la lectura per a nens i nenes de fins a vuit anys, que inclou activitats manuals que es poden fer al voltant del relat del llibre i els valors que traspua. Com afirma Huber, “és viure el viure de forma diferent, implicant-hi també els pares, que disposen a la caixa d'una guia de lectura, per saber transmetre el missatge de la història”.
De fet, com insisteix Sven Huber, el que es demana en aquest projecte és la implicació decidida i sincera dels pares: “Sovint els pares et diuen que no disposen de temps per a res, però han de comprendre que el nostre concepte suposa que els nens, per gaudir de la lectura, ho han de fer conjuntament amb els pares.” Recorda que “Boolino, en definitiva, és estimular la consciència dels pares sobre la importància de la lectura en els primers anys, perquè si l'escola t'ensenya a llegir, a estimar els llibres se n'aprèn a casa”.
El dinamisme de Boolino, l'ha dut, després de consolidar la seva oferta en les diverses llengües que es parlen al mercat espanyol, a eixamplar horitzons, i abans de l'estiu ja haurà fet el salt als mercats internacionals o, més ben dit, a altres llengües, l'anglès, l'alemany i el francès.
També creu que Boolino és oportú “en un moment en què estan tancant algunes llibreries, cosa que suposa que les editorials tinguin menys canals de venda i, en conseqüència, menys capacitat per connectar amb el públic, així que a nosaltres ens veuen com una gran oportunitat per difondre el que publiquen”. Al voltant del futur del llibre digital, Huber té sensacions optimistes: “Veig canalla que fan servir molt bé la tauleta, que potser serà el suport per llegir.”
En el futur, Boolino té previst oferir un espai propi a les editorials dins la web, per tal que puguin presentar la seva oferta. I també hi podrien tenir la seva àrea els autors, que ja actualment són grans animadors del bloc de Boolino, al qual fins i tot pengen contes.
En el negoci de Boolino, una part dels ingressos prové de la publicitat, una altra de la venda de llibres i una tercera, la que ha d'esdevenir principal, de les subscripcions mensuals als seus productes.