Gran angular

Amazon diu que tres no són multitud

El gegant de l'e-comerç entra en telefonia per competir amb Apple i Samsung

Amazon amenaça Samsung i Apple, que acaparen el 50% de les vendes mundials

És època de mundial i tot desemboca en el futbol. Direm, doncs, que Apple i Samsung, com si fossin el Barça i el Real Madrid, han passat unes quantes temporades mandrejant tranquils i feliços en el seu regne de supervendes. Les dues marques acaparen, segons la consultora IDC, el 50% de totes les vendes mundials de telèfons mòbils i l'any passat van mostrar creixements del 42,9% a Samsung i del 12,9% a la companyia de la poma.

Acceptat que tota moneda té dues cares i que no pot haver-hi Apple sense Samsung, igual com no pot haver-hi Barça sense Real Madrid, les dues marques han desfullat relaxadament el calendari veient créixer el seus balanços de vendes. Ningú no gosava discutir-los un domini absolut en el mercat dels telèfons mòbils i, si de cas, les altres marques es repartien les engrunes igual com fan els clubs modestos disputant-se les places Uefa o els quarts de final de la copa del Rei.

Fins i tot Blackberry, en altres temps la totpoderosa Blackberry, ha acabat acotant el cap, acceptant que va fer tard en la lliga dels ginys tàctils i ja es conforma ara a centrar-se en el client empresarial. Res de gran consum, diu Blackberry, l'important és solidificar la presència en el segment empreses, que vindria a ser alguna cosa així com conformar-se a quedar campió de la segona divisió.

Però sempre pot aparèixer un Atlètic de Madrid que t'aixafi la festa i també en el món de la telefonia mòbil agafa vigència la cita aquella que diu que “no hi ha rival petit”. Perquè Amazon, el monstre del comerç on-line, ha decidit ara posar-se a vendre telèfons. La companyia ha donat mostres sobrades que, com si fos el cavall d'Àtila, per allà on passa no hi torna créixer l'herba i, per tant, caldrà veure la sacsejada que suposa en el mercat la entrada en joc d'un actor tan poderós.

Nova dimensió.

Fire Phone és la darrera baula de la cadena d'Amazon, una cadena on ja hi engranen el lector Kindle i la tauleta Fire. El Fire Phone surt a la venda el 25 de juliol, de moment només als Estats Units, per 199 dòlars (uns 147 euros) amb contracte durant dos anys amb l'operadora AT&T.

Vendrà telèfons, sí, però en realitat les trucades importen relativament poc a la companyia creada per Jeff Bezos. Tampoc les aplicacions que es poden descarregar des del mòbil no són una prioritat per a Amazon, contràriament a la importància que sí li donen Samsung i Apple.

Amazon canvia el paradigma perquè el que busca amb el seu terminal és el mateix que persegueix amb el Kindle o amb la tauleta Fire, donar el màxim de facilitats possibles per descarregar continguts. Es tracta, bàsicament, de donar una eina àgil al consumidor perquè es descarregui tot el que Amazon ofereix i, si pot ser, que siguin com més llibres millor (és amb el que la companyia té un marge de benefici més gran).

L'aparell incorpora el servei de música en streaming Prime i, igualment, busca ser un facilitador de compres a la botiga on-line d'Amazon. El portal nord-americà d'actualitat tecnològica Wired (una referència en el sector) ha analitzat amb cert escepticisme el nou telèfon i exposa que “sí, ve amb connexió a la botiga on-line i sí, fa que sigui increïblement fàcil, quasi massa fàcil, comprar el que vulguis, quan vulguis”. Aquest és el motiu pel qual Amazon ven els seus ginys a tarifes que freguen el preu de cost, perquè el negoci el fa en la posterior relació de compravenda i no pas en l'aparell.

Un detectiu.

El Fire Phone destaca per les seves quatre càmeres frontals, que li serveixen per reconèixer facialment l'usuari. De la mateixa manera, l'aparell detecta si l'amo s'atura més estona del compte a llegir un anunci que apareix en pantalla i, fins i tot, és capaç de percebre si uns colors capten més la seva atenció.

El telèfon d'Amazon es caracteritza per la seva robustesa (els botons són metàl·lics) i la innovació ve de la mà de les tres dimensions perquè la pantalla ofereix imatges en 3D sense necessitat d'ulleres. No hi haurà problemes de memòria, ni tan sols amb els més addictes a la fotografia, perquè les imatges es guarden directament al núvol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.