Opinió

editorial

Deu, però n'hi ha molts més

Kantox, Akamon, Trip4real, Minoryx, STAT-Diagnostica, Worldsensing, Zyncro, Userzoom, Reviewpro i Wallapop formen part d'una excel·lent collita de joves empreses catalanes que despunten en camps innovadors i que no tenen complexos davant el repte de la globalització. Tenen en comú que són projectes forjats en una de les crisis més dures que es recorden però que rebutgen el clima d'abatiment col·lectiu que l'ha acompanyat. Per si algú tenia dubtes, a casa nostra hi ha joves -i no tan joves- amb la preparació, l'enginy i la valentia que calen per embarcar-se en aventures que desperten respecte per on passen i, el que és més important, atrauen el capital d'inversors àvids d'aquestes perles. A L'Econòmic pensem que aquestes deu empreses que hem seleccionat faran parlar molt en els pròxims anys, però som conscients que el repte és majúscul.

De moment, Reviewpro ja ha aconseguit situar la seva eina de reputació hotelera com un referent internacional, Userzoom ha venut el seu programa d'usabilitat a clients de la talla d'Amazon, Google o PayPal, i Akamon s'ha guanyat amb els seus jocs socials la credibilitat internacional fins al punt de ser considerada una de les set empreses emergents amb més potencial de creixement d'Europa.

És diu que per tirar endavant un negoci global cal fer-ho des dels Estats Units: és allà on es concentra el talent, el clima emprenedor propici, un mercat de dimensions adequades i el finançament per a aquest tipus de projectes.

Però Catalunya i Barcelona estan demostrant que també des d'aquí es poden endegar projectes amb ambició i potencial per aconseguir l'èxit. Esperem que algunes de les firmes que avui destaquem i que són desconegudes pel gran públic, siguin demà una de les grans marques que es coneixaran a tot arreu.

Vacances i el preu de la benzina

Quan arriba l'estiu és inevitable parlar de vacances. I a mesura que s'acaba l'activitat laboral per a molts treballadors tothom ja pensa a posar el cotxe a punt per si l'han d'utilitzar com a mitjà de transport per gaudir d'uns dies d'esbarjo sols o acompanyats amb la família. Si hi ha una cosa clara és que la majoria d'empleats i professionals fan les vacances durant els mesos de juliol i agost, que precisament són els dies en què s'acumulen les operacions de sortida. És també precisament en aquest període quan es registren els augments més destacats dels preus dels carburants. Segurament és difícil demostrar que hi hagi un acord entre les empreses però són moltes casualitats. De fet, el regulador atribueix al poder de tres grans operadors la “tradicional” pujada de preus a les benzines durant les operacions de sortida. Però també és veritat que segons les autoritats de la competència no es pot atribuir a l'actuació concertada de les petrolieres aquest increment de preus sense proves. La patronal petroliera assegura que hi ha una competència sana entre tots els agents. Les xarxes d'estacions de servei que corresponen a les tres principals operadores ja representen el 61% del total. Cal destacar que la quota dels hípers i súpers arriben al 20%. Sigui com sigui, cal el màxim de transparència perquè fa falta tot el respecte per l'usuari. No s'entén que a l'inici de vacances o els divendres pugin els preus per baixar-los els dilluns o a final d'estiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.