Emprenedors

Aprofitar les places de pàrquing buides

Wesmartpark posa en circulació els aparcaments en desús d'hotels i promotors, però també de les comunitats de veïns, a un preu ajustat

Es calcula que a Barcelona hi ha prop de 400.000 places de pàrquing privades. Moltes estan buides durant el dia, ja que els seus propietaris només les fan servir per aparcar-hi el cotxe a la nit. Són places de pàrquing que podrien donar una rendibilitat als seus propietaris i que alhora podrien suposar una solució eficient als problemes d'aparcament de la ciutat.

Aquest és el plantejament de negoci que Wesmartpark es va proposar explotar a partir del març de l'any passat, quan els seus socis van posar l'aplicació al mercat. En aquest temps aquesta plataforma de pàrquing col·laboratiu ha aconseguit 18.000 usuaris a l'àrea metropolitana de Barcelona, on disposa, a més, d'una oferta de més de mil places repartides en 45 pàrquings.

Una bona part d'aquesta oferta és en pàrquings d'hotels, obligats per la normativa a reservar unes places que la majoria del temps estan en desús. Als acords amb cadenes com Hotels Catalonia, Silken i Hilton, Wesmartpark acaba de sumar-hi ara un acord amb la promotora La Llave de Oro, fet que li ha permès obtenir unes 400 places de 15 pàrquings. “Als promotors immobiliaris la nostra eina els és molt interessant perquè els estalviem tota la tasca de gestió del lloguer de les places i a més els oferim poder guanyar més de cent euros al mes, que és el preu mitjà de lloguer a Barcelona i l'àrea metropolitana”, explica el soci fundador de la companyia, Jaume Mayor. Wesmartpark assumeix el cost de les inversions que calen per condicionar els pàrquings, així com la tecnologia que necessita l'usuari que s'ha registrat -gratuïtament- a la seva aplicació. A canvi es queda una part de la facturació, “que és segur més alta perquè nosaltres lloguem la plaça per hores i per tant podem treure-li molt més rendiment que amb un sol llogater al mes”, explica Mayor.

L'emprenedor espera que a partir d'aquest primer acord amb La Llave de Oro puguin anar afegint-hi més oferta de promotors mentre acceleren també l'obtenció de pàrquings de comunitats de veïns. De moment només tenen acords amb tres, però Mayor es mostra confiat d'afegir-ne de noves a curt termini. “Ara mateix el fre és només mental i costa més perquè cal que tota la comunitat de veïns hi estigui d'acord”, admet Mayor. Per a l'emprenedor, però, els propietaris de pàrquings en comunitats privades sempre hi surten guanyant. “Treus un rendiment d'una plaça que no fas servir moltes hores del dia i en termes de seguretat és molt més segur el nostre sistema que el repartiment de comandaments a distància quan aquests propietaris lloguen les places a tercers.”

Per als usuaris -majoritàriament empreses- l'avantatge clar és el preu, ja que Wesmartpark ofereix unes tarifes per hora fins a un 70% més barates que les dels pàrquings públics.

Des de fa tres setmanes la plataforma ha entrat també a Madrid, on ja disposa de 500 clients i on de moment s'ha centrat sobretot a atreure oferta de places dels hotels. A més la companyia acaba de ser seleccionada per a la segona edició del programa BStartup 10, del Banc Sabadell, fet que ha suposat, entre altres coses, l'entrada de l'entitat financera al capital de la companyia amb una aportació de 100.000 euros. “Ara la nostra prioritat és validar el negoci i consolidar la nostra presència a Barcelona i Madrid”, diu Mayor. En el cas de la capital catalana l'emprenedor calcula que seria ideal tenir una cartera de 120 pàrquings “per tal de poder oferir-ne un cada 700 metres”. Aquest és un objectiu de cara al 2015.

Un cop validat el negoci, la companyia -que té una plantilla de dotze persones- estudiarà nous emplaçaments, “tot i que potser això ens porta més cap a l'estranger que no pas a altres ciutats de l'Estat”, diu l'emprenedor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.