Emprenedors

El missatger truca a la porta a mitja nit

Hubbl posa en marxa un servei de missatgeria adaptat als horaris complicats

En breu tindrem a punt l'aplicació per a mòbils que facilitarà la gestió al client

L'alemany Marius S. Kerbalek va arribar a Barcelona el 2007 per cursar un màster a l'escola de negocis EADA i un cop finalitzats els estudis va tenir clar que volia quedar-se a la capital catalana. Segur que hi va ajudar poder entrar a treballar a la Seat com a cap de producte en accessoris.

Però aquest jove alemany acaba de fer un gir de 180 graus en la seva vida. Fa sis mesos, junt amb la seva sòcia Ingrid Fawcett, va llançar Hubbl, un servei d'entrega de paquets a domicili que permet entregues fins a les dotze de la nit. La idea de negoci, explica Kerbalek, “va sorgir de la pròpia experiència, de veure que si tens un horari de feina poc flexible o arribes tard a casa, resulta molt complicat posar-te d'acord amb els missatgers”.

I és que, a pesar que les compres en línia han crescut exponencialment en els darrers anys, els serveis per enviar aquestes compres fins al client no han canviat gaire. “Arribaves a casa i et trobaves una notificació conforme havien vingut i no hi eres, i aleshores havies d'anar a fer cua a l'oficina de missatgeria per recollir el paquet”, diu l'emprenedor. L'aposta de Hubbl és oferir un servei adaptat a les necessitats d'aquest client “i evitar que, com passa ara, molta gent desisteixi de fer compres en línia per estalviar-se precisament les complicacions en l'entrega del producte comprat”. Per això, tot i que Hubbl està dirigit sobretot al consumidor final, Kerbalek destaca: “Ara estem treballant també molt el mercat a empreses, i de fet algunes botigues en línia ja s'han interessat pel nostre servei.” La firma també està en contacte amb grans empreses de missatgeria: “El que nosaltres oferim pot ser un bon complement al seu servei.”

“De moment, Hubbl funciona a través del web. L'usuari es registra i nosaltres li donem una adreça del nostre magatzem perquè la faci servir en les seves compres en línia”, explica l'emprenedor. En aquest magatzem, situat a Barcelona, Hubbl rep els paquets dels seus usuaris i els reparteix a domicili, entre les sis de la tarda i les dotze de la nit.

En aquesta primera etapa de prova, l'empresa ha sumat uns 130 usuaris registrats i la previsió pel 2015 és assolir les 70.000 entregues. Una previsió que es basa en el creixement geogràfic -la firma preveu portar el servei a l'àrea de Madrid els pròxims mesos-, i també en el llançament de l'aplicació per a mòbils que permetrà fer tota la gestió des del telèfon “i controlar en tot moment on és el nostre paquet”, destaca Kerbalek. El perfil de client se situa entre 28 i 45 anys, i un 60% són dones. Quant a la tipologia dels enviaments, Kerbalek destaca que se centren sobretot en paquets petits o de mida mitjana. “Quan són paquets molt grossos, les empreses ja es preocupen de facilitar les hores d'entrega i potser aquí no som tan necessaris.”

Hubbl prepara, a més, la seva candidatura per poder entrar en la pròxima edició de l'acceleradora Conector -fundada entre d'altres per Carlos Blanco (grup Itnet), Miguel Vicente (Letsbonus) i Xavier Verdaguer (Innovalley)-, que s'inicia el mes de gener. “Esperem poder formar part del proper equip de start-up escollides, això ens ajudaria molt tant pel que fa al programa amb els mentors com pel que fa a la capacitat per captar fons”, destaca l'emprenedor. I és que fins ara el projecte de Hubbl s'ha finançat amb recursos propis dels emprenedors però Kerbalek assumeix que per fer el salt a nous mercats caldrà una altra injecció de diners.

L'objectiu de la firma no és només començar a oferir els seus serveis a Madrid sinó que també vol ampliar el nombre de magatzems a la capital catalana per poder assumir més volum de feina i més agilitat en les entregues. A mitjà termini ja es veurà, perquè Kerbalek explica: “Ens han contactat operadors de missatgeria d'altres ciutats interessats en el nostre servei.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a