Opinió

Internacionalitzar en un mercat sense fronteres

Segons estudis recents, durant els primers cinc mesos de 2014 s'han creat 43.608 noves empreses al nostre país. La creació d'aquestes pimes és molt important per a la riquesa
El posicionament a l'exterior és molt important perquè implica una major competitivitat i una via de creixement per a les pimes que, al seu torn, generen riquesa

El canvi d'any al calendari està ple de dates assenyalades, no solament perquè es produeixen moltes reunions familiars per a les celebracions, sinó perquè la majoria de la gent sol prometre's a si mateix aconseguir nous propòsits, nous objectius. D'altra banda, és interessant fer esment a aquelles persones les inquietuds personals i professionals de les quals constaten un afany de superació personal per fer un salt substancial. En efecte, es tracta de gent inconformista que sol marcar la diferència i per al qui l'entrada del nou any suposa un bon moment per prendre decisions i dur a terme els seus objectius. És precisament aquesta diferència, aquesta genialitat, la que converteix en únic l'emprenedor i fa la seva idea necessària en la societat.

Segons estudis recents, durant els primers cinc mesos de 2014 s'han creat 43.608 noves empreses al nostre país. La creació d'aquestes pimes és molt important, tant per la riquesa que generen com pels llocs de treball que això suposa; a més, les noves empreses neixen amb un major enfocament cap a la internacionalització. Prova d'això, i tal com certifica l'ICEX, el nombre de pimes que desenvolupen la seva activitat a l'exterior de forma regular va créixer un 10,5% entre gener i juny de 2014, pel que fa al mateix període de 2013: en total, 42.812 empreses espanyoles han exportat durant, almenys, quatre anys consecutius.

Estem en un món cada vegada més globalitzat que ha tingut com a conseqüència la internacionalització de les empreses dins d'un mercat global. El posicionament a l'exterior és molt important perquè implica una major competitivitat i una via de creixement per a les pimes que, al seu torn, generen una gran riquesa. Cal tenir en compte que no pesa tant la rapidesa a l'hora d'aconseguir els objectius com la solidesa amb què l'empresa entra als nous mercats, per la qual cosa cal espavilar-se ràpidament però amb pas ferm. Per a això és necessari determinar les fites que es volen aconseguir, així com el públic al qual cal dirigir-se i les seves característiques, estudiar-los detingudament i ser conscient dels mitjans disponibles perquè puguin ser optimitzats de la millor manera possible. No cal infravalorar les petites accions i decisions, ja que el primer és afermar una bona base sobre la qual construir tota la resta.

Segurament aquesta idea d'expansió és la que van tenir els fundadors de Weplan quan, el 2012, van decidir emprendre un negoci, finançat íntegrament amb capital espanyol, que en menys de tres anys ha aconseguit una bona posició a l'àmbit estatal i fer-se un lloc en 24 països d'Amèrica Llatina i Europa, aconseguint competir al mercat exterior.

Aquesta aposta per la internacionalització s'ha vist fomentada per la inversió privada. Es tracta d'un impuls decisiu que ha suposat una gran millora en aquest sentit, de tal manera que en el primer semestre de 2014, segons l'informe de l'Associació Espanyola d'Entitats de Capital de risc, s'han invertit 1.174 milions d'euros, més del doble del volum registrat en el primer semestre de 2013, 655 milions. Aquest augment de confiança ha tingut conseqüències positives a escala internacional, augmentant l'entrada de capital a Espanya. De fet, en els sis primers mesos de 2014, una vintena d'operacions han acaparat el 75% dels fons -procedents d'inversors estrangers- i el 25% restant –procedents de capital nacional- han anat a parar a 211 operacions.

És evident que el talent dels emprenedors espanyols s'ha internacionalitzat i arriba cada vegada més lluny, però solament això no és suficient. És necessari tenir clars els objectius i treballar durament i amb perseverança per assolir-los. Els nous emprenedors s'haurien de caracteritzar per tenir una ment més oberta i, sobretot, una preocupació palpable des del principi per ampliar horitzons, ja que en un món cada vegada més globalitzat és molt important la posició internacional per ser un agent actiu i competitiu dins d'un mercat sense fronteres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.