Empreses

Grifone desembarca a Alemanya i Regne Unit i té a l'horitzó Amèrica del Nord

L'empresa deixa de vendre a administracions i se centra en el consumidor final. Nous productes. Aquest hivern s'estrena en els accessoris amb una línia de motxilles

La companyia preveu créixer a través de botigues pròpies i franquícies

Una crisi pot esdevenir una oportunitat? El director general de Grifone, Eugeni Padrós, creu que sí. Segons ell, l'empresa especialitzada en roba per a activitats a la muntanya ha aprofitat la crisi per repensar l'estratègia i les maneres de treballar. El resultat de la reflexió ha estat la decisió de deixar de fer les col·leccions que venien a administracions per als equips que treballen a la muntanya (agents rurals, Mossos d'Esquadra o l'exèrcit) i centrar-se en les línies dirigides al consumidor final.

Padrós argumenta que resultava complicat aprofitar les sinergies de dos tipus de producció tan diferents. En el primer cas, diu, el cost és un element molt més important que en el segon, on és més determinant, per exemple, l'estètica de la roba o l'adequació als nous usos. A més, recorda que la crisi ha afectat molt les administracions. I dependre d'aquestes era molt més crític per a Grifone. “Hem optat per centrar totes les energies en la part de consumidor i estem facturant el mateix. Això vol dir que hem fet créixer les vendes en aquestes línies”, explica.

Grifone va néixer fa tres dècades amb la intenció de proveir de roba especialitzada els alpinistes i esportistes d'alta muntanya. A poc a poc, ha anat ampliant la seva gamma amb productes per a altres activitats a l'aire lliure com ara el senderisme, el running, l'esquí o l'snowboard. També tenen una línia més pensada per a un públic urbà que busca el confort de la roba esportiva. I aquesta campanya d'hivern s'estrenen en els accessoris amb una línia de motxilles, que ja venien al mercat asiàtic, però que encara no havien llançat a Europa.

Expansió.

El mercat català i espanyol és el principal per a l'empresa catalana. No obstant això, fa anys que la seva roba es ven a botigues de països europeus com Itàlia o França, així com asiàtics -Xina, Taiwan i Corea-. Els mercats exteriors representen aproximadament un 40% de la facturació, repartit a parts iguals entre Europa i Àsia.

Però Grifone no es vol quedar aquí i acaba de desembarcar al Regne Unit i a Alemanya. Al primer, tindrà la col·laboració d'un distribuïdor únic. I al país germànic vendrà a través d'agents.

Més enllà d'aquests mercats, Grifone ja té a l'horitzó l'assalt als EUA i el Canadà. “És un objectiu que volem assolir com més aviat millor, però sabem que és molt difícil”, comenta Padrós, que reconeix que entrar en aquests mercats “és com anar a vendre vi a Bordeus”. Segons diu, són països amb característiques climatològiques molt determinades i també amb marques especialitzades. “Però creiem que tenim prou personalitat per ser atractius també en aquests mercats. El que necessitem és l'oportunitat d'entrar-hi. No hi ha una data fixada, però jo crec que l'hivern del 2016 ha de ser el moment del desembarcament en aquest continent”, assegura el director general.

Fa vuit mesos, la companyia va obrir la seva botiga on line. Una fita que Padrós valora: “Una marca que vulgui tenir una presència com Déu mana, ha de tenir una botiga a internet.” I fa un balanç molt positiu dels primers resultats. Segons diu, a banda de representar més facturació, ofereix la possibilitat de tenir informació directa d'allò que vol el consumidor. Finalment, Padrós remarca que la botiga en línia permet tenir una major presència internacional.

La companyia dirigida per Padrós també té la intenció d'obrir botigues físiques. La primera la inaugurarà el proper mes de maig al barri de Sarrià de Barcelona. Després de l'estiu, n'obrirà una a Andorra. El fet de tenir aquests dos punts de venda presencial els donarà l'“experiència” i la “força”, segons Padrós, per iniciar un pla de desenvolupament. El director de Grifone no s'atreveix a dir quants establiments podria acabar obrint l'empresa, però deixa clar que hi ha un pla per créixer mitjançant botigues pròpies i també franquícies.

Grifone va facturar tres milions el 2014 i preveu créixer enguany un 40%, fins als 4,8 milions. Té 22 empleats, a més de 30 agents que treballen directament per l'empresa.

Facturació

4,8 M€

Treballadors

22

Any de fundació

1984

L'empresa negocia l'entrada d'un nou inversor que se sumaria als quatre actuals, entre ells Eugeni Padrós, el director general, i Martí Batalla, un dels fundadors.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Grifone desembarca a Alemanya i Regne Unit i té a l'horitzó Amèrica del Nord

Publicat a