Gran angular

Vehicles que alliberen

Segurament no va ser l'estand més visitat del Saló de l'Automòbil, i certament tampoc era el més espectacular. Però si hi havia algú que podia cridar ben fort allò que conduir et dóna llibertat, aquest era sens dubte el modest estand de Soluciones ARC, una petita empresa de l'Hospitalet de Llobregat especialitzada en l'adaptació de vehicles per a persones discapacitades o amb dificultats de moviments, que van amb cadira de rodes, “gent per a la qual disposar d'un cotxe adaptat no és cap luxe sinó la diferència entre poder sortir de casa o no”, explica el gerent i el fundador d'aquesta empresa, Àlex Ribas.

Un cotxe adaptat significa autonomia, perquè, com destaca Ribas, a pesar del que s'ha avançat, “encara falta sensibilitat social amb les necessitats d'aquesta part de la població, i sense un vehicle així moltes vegades estàs venut perquè realment no tens alternatives de transport”.

I a més la població que necessita aquest tipus de servei creix, perquè ARC no només es dirigeix a persones que van amb cadira de rodes sinó també a gent gran o amb problemes de pes que no tenen fàcil la maniobra de pujar i baixar del cotxe.

Això explica en part que aquesta empresa que va
començar al garatge del pàrquing de l'àvia de Ribas avui ocupi un taller de 1.500
metres quadrats, doni feina a deu persones i tingui una xarxa d'una quarantena de tallers associats a tot l'Estat.

ARC ofereix l'opció d'habilitar qualsevol vehicle per poder accedir-hi amb cadira de rodes o per mecanitzar els seients de manera que aquests es desplacin facilitant la maniobra de pujar i baixar, però també comercialitza en exclusiva a l'Estat el Kivi. Es tracta d'un cotxe que es pot conduir directament des de la cadira de
rodes, i per tant concedeix encara més autonomia.
El Kivi Soul eMotion es fabrica a Itàlia i és el primer vehicle d'aquestes característiques -s'hi accedeix des del darrere directament amb la cadira de rodes, que es pot fixar tant al lloc del conductor com al del copilot– que aconsegueix l'homologació europea. ARC el comercialitza des de fa uns quatre anys, però Ribas reconeix que el seu preu (uns 45.000 euros) i la falta d'ajudes públiques per adquirir-lo “fa que no estigui a l'abast de tothom”. Adaptar el vehicle tampoc és barat (pot arribar als 7.000 euros) però amb tot Ribas explica que el perfil dels seus clients és variat “perquè la gent que ho necessita fa un esforç i si cal l'ajuda la família”.

ARC va tancar l'any passat amb una facturació d'1,7 milions d'euros i des de la seva creació ha sumat creixements del 15% o 20%. “Oferim una garantia per sobre del mercat i uns preus competitius respecte de la competència, i això ens ha fet guanyar terreny”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.