Opinió

Petons per motiu de feina

percentatge dels espanyols que utilitzen els dos petons com a protocol de salutació a les reunions
de treball

Si està acostumat a saludar amb un parell de petons (entre home i dona o entre dones) quan entra en una reunió de treball, no s'estranyi si l'altra part no és espanyola i no s'ho pren gaire bé. Un estudi realitzat per London City Airport –l'aeroport més proper al centre comercial i de negocis de Londres- entre els seus usuaris, majoritàriament viatgers de negocis, assenyala que el 64% dels espanyols utilitzen habitualment els dos petons com a protocol de salutació en les reunions de treball, una xifra molt superior a la d'altres països europeus.

Els costums varien entre països. A Itàlia, on el més habitual també és saludar amb dos petons, aquest hàbit general no s'estén a l'hora de saludar a la feina, ja que només el 17% dels italians ho fan. El 9% dels suïssos saluden les seves sòcies o companyes amb tres petons, mentre que el 14% dels britànics i el 7% dels irlandesos indiquen que a vegades saluden amb un petó, mentre el 8% dels enquestats al Regne Unit i el 5% a Irlanda també afirmen que saluden en algunes ocasions les seves companyes o sòcies amb dos.

Pel que fa al motiu d'utilitzar el petó, el 9% dels espanyols enquestats van afirmar que ho feien “per costum” i un 12% van considerar que aquesta forma de salutació ajuda a crear un ambient més relaxat. Però no tothom opina això: el 12% dels directius espanyols pensen just el contrari, i asseguren que se senten realment incòmodes si han d'utilitzar el petó com a protocol de salutació en les reunions de treball. Un 22% dels britànics i un 20% dels suïssos afirmen amb rotunditat que eviten sempre saludar amb un petó en una trobada professional. Les divergències entre països apareixen quan es tracta d'una salutació entre un home i una dona o entre dues dones, mentre que hi ha coincidència quan se saluden dos homes: en tots els països analitzats fan servir l'encaixada de mans.

Entre els factors que donen pitjor impressió en les
reunions de treball hi ha una gran unanimitat: les males maneres, la pudor corporal i arribar amb retard són, per aquest ordre, els factors que més molesten al gruix dels enquestats de tots els països, amb l'excepció d'Itàlia, on utilitzar paraulotes es considera pitjor que arribar tard a una reunió. A Suïssa, en canvi, comprovar o atendre el telèfon durant una reunió es considera pitjor que dir grolleries, i a Irlanda el mal alè es tolera més que arribar desarreglat a una trobada laboral.

Una altra dada curiosa és
la utilització de termes “inapropiats” per part de companys o socis laborals a l'hora de saludar o mantenir tracte en un entorn professional. Més de la meitat dels espanyols consultats afirmen que han estat saludats algun cop en el seu entorn laboral amb termes com ara “tio”, “tia”, “xato” o “carinyo”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.