Empreses

Ecocèutics vol duplicar les farmàcies del grup al 2020

Disposa ja de 160 establiments a Catalunya i Andorra

Fins ara el grup de serveis per a farmàcies Ecocèutics ha centrat el seu creixement a Catalunya i Andorra. En deu anys des de la seva fundació ha passat d'una vintena d'establiments a més de 160, i l'objectiu per a finals d'any, explica el seu gerent, Òscar García, és arribar a les 175.

Però, a més, el grup prepara ara el salt fora de Catalunya. Ho vol fer a poc a poc i començant pels territoris veïns com ara el País Valencià, Aragó o les Balears, amb l'objectiu de duplicar en cinc anys el nombre de farmàcies associades. Això sí, sense presses. “Ho farem sense pressions, no tenim cap necessitat de créixer ràpid”, explica García.

De candidats no en faltaran. A Catalunya hi ha tantes farmàcies com a Portugal, i al conjunt de l'Estat tantes com a tot Alemanya. Una primera conseqüència d'això és que el sector està molt atomitzat i que la majoria de les oficines de farmàcia són petites.

Més que compres.

Tradicionalment aquestes farmàcies han tendit a buscar associacions per centralitzar les compres i estalviar costos, però l'oferta d'Ecocèutics va un pas més enllà perquè al de central de compres afegeix serveis de consultoria estratègica. Assessora les farmàcies en canvis d'ubicació, en el branding -de fet, el 60% de les farmàcies associades el comparteixen-, en la fidelització dels clients amb un club comú, etc. “Donem un servei de multinacional sense ser-ho”, destaca el gerent del grup.

En aquest camí Ecocèutics vol fer, diu García, “un nou salt” i redefinir, explica, el concepte de farmàcia. “L'activitat del farmacèutic ha evolucionat molt i el que pensem és que ha de seguir evolucionant cap a una mena de coach de la salut.” L'acció en aspectes de prevenció com ara l'assessorament en nutrició és, a més, un dels aspectes que més creixen entre les demandes dels clients i un on Ecocèutics vol posar l'èmfasi. És, a més, una manera de diversificar el negoci i les fonts d'ingressos, vital en un context en què l'administració cobreix tard i malament el cost dels medicaments. Ecocèutics té també la seva pròpia línia de productes, amb una seixantena de referències que van des de locions antimosquits a gels d'àloe. “No volem ser una marca blanca que competeixi per preu, oferim un producte de qualitat i a un preu competitiu”, explica el gerent del grup.

Ecocèutics preveu facturar enguany 3 milions d'euros, i situar la facturació agregada al voltant dels 192 milions d'euros, sumant els ingressos de les 160 farmàcies associades.

Facturació

3 M€

Treballadors

20

Any de fundació

2005



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ecocèutics vol duplicar les farmàcies del grup el 2020

Publicat a