Empreses

Casa Viva doblarà els seus establiments en tres anys

El grup de decoració Gerplex obrirà punts més grans i donarà pas a les franquícies. La trentena de noves botigues costaran uns 10 milions

El club de socis de la firma de decoració de la llar vol arribar al milió de clients el 2016

El grup Gerplex-Casa Viva, especialitzat en la decoració i el mobiliari per a la llar, ja ha iniciat el pla d'expansió que consisteix en l'obertura d'una trentena de nous establiments comercials. Amb aquesta xifra, la firma amb seu social a Santboi de Llobregat doblarà el nombre de botigues que actualment arriben a 35. “La inversió total suposarà entorn dels 10 milions d'euros i l'ampliació es farà amb un període d'entre dos i tres anys”, explica Jordi Lladó, director general del grup.

Una de les novetats de les obertures és que seran una mica més grans que les actuals. Tot i que algunes seran pròpia, com la majoria de les actuals, ara es donarà entrada al sistema de franquícies.

L'expansió es fa després de superar un període de crisi econòmica a Europa i a l'Estat espanyol. “Ara que ja es veu més alegria i després d'analitzar molt bé les noves tendències és quan considerem que Casa Viva ha de fer el salt endavant”, assegura el director general, que afegeix que en la nova etapa “cal seguir al minut el que busca el client i també cal establir relacions de cooperació amb altres empreses”. Aquest és el cas de Kare Design, una firma alemanya especialitzada en mobiliari de decoració per a la llar, que anirà de la mà de Casa Viva fins al punt de compartir una part considerable de la superfície dels nous establiments de venda.

A tall d'exemple, Grup Gerplex acaba d'obrir una botiga de 1.200 metres quadrats a Sant Cugat del Vallès on compartirà la superfície entre Casa Viva i el mobiliari de Kare Design. Això mateix també succeeix en un altre establiment molt cèntric de l'Eixample barcelonès que, a més a més, també albergarà la direcció comercial del grup un cop estiguin enllestides les obres; en total seran 1.500 metres quadrats.

Barcelona amb una desena de botigues i la resta de Catalunya és la principal zona d'influència de l'empresa catalana. Ara, amb la nova expansió, les obertures se centraran en el nord de l'estat i la zona centre.

Casa Viva, empresa de caràcter familiar fundada per German Cid, no descarta seguir l'expansió cap a Llatinoamèrica i altres indrets d'Europa. “Tot i així, els dos o tres pròxims anys voldríem consolidar les obertures a l'àmbit espanyol”, assegura Jordi Lladó. Amb una facturació de 17 milions d'euros i amb una xarxa d'uns 200 treballadors, Casa Viva ha apostat per millorar el sistema informàtic i ha incorporat la radiofreqüència per tenir una interacció al moment entre els establiments i la direcció. A tall d'exemple, l'empresa de decoració ha invertit 2 milions d'euros en l'apartat de noves tecnologies els darrers cinc anys.

La direcció de l'empresa creu que són clau les noves tecnologies i les xarxes socials per posicionar els productes de l'empresa arreu. Tal com explica Jordi Lladó, Casa Viva acaba de crear el club de socis que ara per ara compta 300.000 clients. La idea és que a finals del 2016 puguin arribar al milió de socis que podran rebre informació. “L'important és crear una bona relació emocional amb el client i oferir-li propostes que les vegi positives”, sentencia el màxim responsable de la cadena de decoració.

Gerplex va néixer fa més de 65 anys i té per objectiu doblar la dimensió els pròxims tres anys i convertir-se en una referència en el sector de la llar a l'Estat espanyol.

El 2002 és un any clau per a Casa Viva perquè agafa el relleu de Gerplex: canvia el logotip, el concepte de les botigues i el producte. Ara, pràcticament es fa servir la marca Casa Viva com si fos el nom de l'empresa. “Tothom entén a què ens dediquem”, diu Jordi Lladó.
Facturació
17 M€
Treballadors
200
Any de fundació
1950
acord amb Kare design

Potenciar el mobiliari de la llar

Casa Viva ha signat un acord de col·laboració amb l'alemanya Kare Design, especialitzada en el mobiliari de decoració per a la llar. L'empresa catalana comercialitzarà Kare a través d'un web de venda que distribueix a tot l'Estat espanyol www.karehop.es i a més ja ha obert tres botigues físiques a Barcelona i a Madrid. La firma alemanya ha invertit un milió d'euros i ha incorporar 15 empleats. La previsió de negoci per a Kare Design per al 2016 és la de superar els 2 milions d'euros, fet que afavoreix l'expansió de Casa Viva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Casa Viva doblarà els seus establiments en dos anys

Publicat a