Gran angular

L'any del fàrmac, a més del MWC

Fira Barcelona aplega 60 salons, entre els quals hi ha el del mòbil i el CPhl Worldwide

Si alguna cosa comença en el sector, ho fa al CPhl WorldWild

L'agenda de Fira Barcelona pel 2016 té aquest any un saló estel·lar: el CPhl Worldwide, amb permís del Congrés Mundial del Mòbil i Alimentaria. Del 4 al 6 d'octubre, Barcelona és la seu, per primer cop, de la fira internacional més important del món sobre productes de la indústria farmacèutica. “Si una nova col·laboració en el sector farmacèutic ha de començar en algun lloc, aquest és el lloc”, deia David Powel, el cap de desenvolupament de servei de la farmacèutica Pfizer en la darrera edició del saló. El CPhl Worldwide és el punt de trobada per excel·lència d'empreses farmacèutiques i els seus proveïdors, i cada any atreu al voltant de 40.000 visitants. El seu impacte és de tal dimensió que hi ha companyies que supediten les seves estratègies de creixement internacional a aquesta fira.

Ara bé, tot i la capacitat del CPhl Worldwide d'atreure visitants, encara queda lluny del saló per excel·lència de Fira Barcelona: el Congrés Mundial del Mòbil. Com ja sol ser habitual des de fa una dècada, a finals de febrer es farà la trobada mundial més important del món dels mòbils.

El Congrés Mundial del Mòbil atrau més de 94.000 visitants de 200 països, molts d'ells directius de primera línia que generen un impacte econòmic sobre la ciutat de Barcelona de més de 400 milions d'euros, i crea uns 12.500 llocs de treball temporals. Cada edició aplega quasi 4.000 periodistes, que donen difusió de les novetats i les tendències en telefonia mòbil arreu del món. Només aquesta mostra representa un 40% de la facturació que té Fira Barcelona en un any. Fins al 2023 la seva celebració sembla garantida a Fira Barcelona. I no només això, sinó que, arran de ser la seu d'aquest saló, Barcelona atreu trobades empresarials anuals de firmes multinacionals, com ara la de SAP o BMW.

L'altre gran saló que ha situat Fira Barcelona en la mirada internacional és Alimentaria. Un saló que s'ha fet propi amb l'absorció de la firma Alimentaria Exhibitions, com una companyia satèl·lit de Fira Barcelona. Cada dos anys, la indústria de l'alimentació i les begudes es reuneix en una de les tres fires mundials més importants del sector.

Aquests són, però, només uns dels 60 salons que Fira Barcelona té en agenda per aquest any. S'hi sumen d'altres com ara Smart City Expo World Congress, Hostelco, Saló Nàutic, Barcelona Bridal Fashion Week, Caravaning o el mateix Sónar.

En l'àmbit dels congressos, un altre dels punts forts de l'agenda de la institució firal catalana, destaquen les trobades europees de malalties del fetge i reumatologia.

Els nous.

Pel nou any, la Fira provarà amb tres de nous. Un sobre el cicle integral de l'aigua, iWater; un altre sobre el reciclatge anomenat Circular Economy, i, a més, se'n recupera un de motos: Motoh, que es va aturar el 2007. Fira Barcelona ha tancat el 2015 amb la segona millor facturació de la seva història gràcies al repunt de l'activitat als salons propis. La xifra ha estat un 13,8% superior.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.