Forns Enrich aspira a créixer enguany més d'un 10%
La firma catalana de pa tradicional s'ha reorganitzat internament
Forns Enrich preveien acabar el 2016 amb un increment del 10% de la seva facturació, però si segueixen el ritme dels primers mesos de l'any superaran el seus plans. Aquesta cadena de forns catalana, que fa pa tradicional “amb calma”, atribueix aquestes bones dades al procés de reestructuració i sistematització de la gestió a l'empresa en què estan immersos. “Ens ajuda a créixer còmodament”, diu Cristina Davins, consellera delegada, que pertany a la quarta generació de Forns Enrich. “Hem començat molt millor l'any del que esperàvem i això que un hivern tan càlid com enguany no ens afavoreix.”
Tot i tenir els elements en contra Davins creu que el fet de reorganitzar-se internament els ha ajudat a marcar-se uns objectius i a introduir noves estratègies de vendes que no havien fet servir, com les promocions que han contribuït a més a més a implicar més el personal, alguns dels quals fa més de 40 anys que treballen a la firma.
L'altre motiu, i segurament el principal, ha estat la capacitat de trobar el punt per combinar un pa tradicional, fet amb massa mare (amb més temps de fermentació que la mitjana), amb la innovació. De fet, tenen una aliança amb el mestre flequer Josep Pascual per dotar de més innovació els seus processos d'elaboració i els seus productes. I tot això adobat amb una filosofia que han heretat les quatre generacions de la firma, que és fer una supervisió molt estricta. La mateixa consellera delegada dedica un dia a seguir de prop l'evolució del negoci a peu de cada botiga. “El meu pare encara va cada dia a les 7 del matí a l'obrador per seguir de prop el procés”, explica Davins amb un somriure de complicitat.
Forns Enrich ofereix almenys trenta tipus de pa diferents, alguns amb els cereals tradicionals però d'altres amb kamut o purpur i combinacions amb taronja, nous, xocolata..., cadascun amb propietats diferents, fins i tot n'hi ha que ajuden a fer dieta. Per això mateix un dels puntals clau de la política de recursos humans és la formació dels venedors. “Han de saber explicar la complexitat de cada producte”, diu. I més en un moment com l'actual en què s'ha desfermat una certa moda en la cultura del pa.
Per això mateix, Davins creu que l'eclosió de cadenes de pa industrial, més que fer-los mal a una cadena de pa tradicional els ha ajudat a posar-los en el mapa. La companyia té un obrador propi a Sitges des del qual serveix el pa a les seves 17 botigues repartides entre Barcelona, Sitges, Vilafranca, Viladecans, Castelldefels i Reus.
Facturació
6,1 M€
Treballadors
100
Any de fundació
1921